En Oväntad Utveckling

Som alla känner igen så blir dagar inte alltid som man trott när man gick upp på morgonen. Jag skulle åka och lämna in min sömnapnéskena till Folktandvården eftersom den gått lite sönder. Sen skulle jag till det stora verket i öster och slita mitt hår över Websense som jag försummat lite för länge. Sen skulle jag hem och göra lite privata grejer på kvällen i vanlig ordning ungefär.

Nåja, första delen gick väl enligt plan men sen spårade det ur. En switch i Göteborg hade bestämt sig för att "game's up" och spelade hard to get. Diverse räddningsförsök och den var tjurigare än en bergsget med PMS som knaprat anabola. Undertecknad renderades efter en summarisk rättegång en tripp till Värstkusten för att tala förstånd med kreaturet. Avfärd runt 12.00 och framkomst vid 15.30 efter stopp för tankning och upphämtning av ressällskap i form av sambon Pia.

Efter en oerhört professionell insats *host host* så funkar allt sjävklart superbra igen och vi lämnar stället 17.00.

På vägen ner hade vi slagits av tanken att kungen av alla epålett-wannabees, Hiwa bor i samma byhåla och vi är ju helt enkelt tvungna att besöka elitskolan SPU för att se honom i utklassartagen. Eftersom besöket inte var planerat från början så packades ingen ordentlig kamera så jag ber redan här om ursäkt för de dassiga bilderna från en SE K750i. Fast jag tog visst bara 4 bilder och alla var på deras gamla Airbus A300-simulator som de försöker få att "play ball" igen. Vilket monster!

image53
image54
image55
image56
Uppifrån och ner 1) Översikt utifrån 2) No Comments 3) Flight Deck 4) Färdmekens plats, något som inte finns längre i moderna flygplan.

En A300 ser ut såhär i om man ser hela flygetyget då :)
A300

Första flygning med typen gjordes 1972 och simulatorn lär vara från ~1977. Det var slående hur gammal tekniken faktiskt är i den trots att den är en typ som alltjämt flyger runt hela planeten 35 år senare. De som används har givetvis utvecklats och uppgraderats men ändå...

Kul att träffa H och kul att se simulatorn och deras DA42 som är samma kärra som Johan Hammarström flög jorden runt med trots sitt hörselhandikapp. Så det kan gå :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Peo

Visst är den kool!!! Man känner sig rätt så liten när man står nedanför...

Du glömmer väl inte Snapspumpen på fredag!

2007-04-17 @ 21:45:16
URL: http://marklund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0