"Mobilkamera-mania"

Eftersom vi är två i hushållet som använder min Nikon D80 så får jag inte alltid ha den med mig. Den är ju förstås inte heller så behändig att ha med i alla lägen heller.

Enter SonyEricsson K750i mobiltelefon med kamera i. A.k.a kameramobil. Resultatet är ofta rätt tveksamt men ibland helt ok och för det mesta användbart åtminstone förminskat till lämplig storlek för bloggen. Ett annat resultat är att mobilen blir rätt full med sammanhangslösa bilder av skiftande kvalitet som måste organiseras upp med jämna mellanrum. Här kommer några slumpade bilder med kommentarer från kameratömningen jag gjorde idag.

På väg hem från jobbet igår så mallade detta enorma skolboksexempel på ett cumulunimbus-moln upp sig över Linköping city. Jag var bara tvungen att fota detta praktexemplar samtidigt som jag försökte hålla mig kvar på E4, tur att bilen hittar nästan själv efter 4 års pendlande.
CB1
CB2

I trafiken ser man mycket konstiga saker när man åker så mycket som jag gör, inte bara potenta cb-moln utan en hel del knäppa saker som galna människor ställer till med. Undrar hur lastbilskillen här nedanför tänkte egentligen när han skulle köra schaktmassor genom stan utan mer än en rem för att hålla lasten på plats? Första pris i form av en guldstjärna i kanten till den som kan namnge staden och gatan där bilden är tagen :) Ortsbor är diskvalificerade!
Farlig Lastbil

När man beger sig upp i lufthavet och glömt kameran en vacker decembermorgon så funkar mobilkameran i alla fall bättre än skribentens taskiga minne :) Inte så pjåkig va?!
Mooney Mobilbild

Och så lite mera himmel och moln. Häromkvällen hade jag handlat mat och när jag kom ut möttes jag av en ljupblå fullkomligt lysande himmel som jag aldrig sett dess like vad jag kan minnas. Mobilkamerans begränsningar till trots så har den lyckats fånga färgtemperatur och ljus väldigt bra. Det var verkligen mörker men ändå tack vare månen (?) som backlight så fullkomligt lyste det av den starka mörkblåa färg som synes nedan. Stora mulliga moln i nyanser av blått var tydliga och går att skönja svagt på bilden.
M?rker

Och så här fint var det några minuter senare hemma på parkeringen upp mot huset.
M?rker Tornby Park

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Iofs bor jag inte i den staden längre... men jag lägger ner min röst tills vi ser om nån annan törs gissa :P

2007-04-21 @ 22:36:44
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0