Länge Leve Skördaren!!!

Om du redan innan tyckte att jag har en skruv lös så kommer du tycka att det är ställt bortom allt tvivel nu :)

image209
Det här är en skördare på skogsfackspråk. Vad tillför den mitt liv som är så bra just nu då? Jo! En av dessa fantastiska tingestar har äntligen gjort slut på hela skogen som min mamma brukar plocka svamp i :) Till saken hör förstås att det i många år inneburit vissa förväntade skyldigheter som enda barn och tillika enda levande familjemedlem infunnit sig.

M.a.o. årlig tvångskommendering ut ifrån min trygga stad och mitt varma och mysiga datorrum till mygg, knott, ris, stockar, stenar, frisk luft, rotvältor, spindelväv, oväntade hål i marken, gå vilse och massa annat som vissa andra går igång på, men inte jag. Äntligen efter 37 års slaveri är jag FRI!! FRIIIII!!!!

*muahahahahaahaa* :)))

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Haleluja ;)

2007-08-26 @ 22:51:27
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Torbjörn

Eftersom jag är en person som tycker om att plocka svamp så känner jag med din mor. Men jag gläds naturligtvis med dig eftersom du slipper göra något du inte vill göra.
Nu vet du ju att jag hör till dem som inte skulle ha åkt och plockat svamp om jag tyckte det var aptrist... ÄVEN om min mor ville det ;)

2007-08-27 @ 09:50:35
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Åsa och Linus

Tack för ett gott skratt, Bengt!

2007-08-27 @ 20:10:45
Postat av: SonicBoomBoy

T: I synnerhet inte om det var din mamma som ville va? ;)
Å: Det var så lite så, du känner ju till historian sedan innan :)

2007-08-27 @ 20:40:29
URL: http://www.ratatosk.nu
Postat av: Markus Nilsson

Som din bardoms brevkompis så måste jag ju iallafall försöka få dig att känna glädje med svampplockning och skogspromenader. Tror nog att du får bege dig hit till Eslared så ska jag visa dig mina svampställen.
Men skulle man inte kunna flyga och plocka svamp samtidigt?
Tror nog att du skulle bli gladare då? :-)

2007-09-13 @ 10:11:47
URL: http://www.eslared.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0