Saab 70 år

På fredag och lördag den här veckan firar Saab 70 år som företag med uppvisning av de flesta av företagets produkter i luften ovanför ESSL. Dagarna är bara för anställda, men man behöver inte vara ingenjör där för att räkna ut att det nog kommer att bli en viss uppslutning av andra intresserade...

Idag när jag var på fältet såg jag en del lovande avancerad flygning med Saab 2000 och en 39B som startade. Den senare visade sig dock vara ute för att vända upp och ner på Mona Sahlin, ryktet på bruket är att föraren inte såg något sedan för alla Toblerone-pappren...

Elaka och förhoppningsvis okunniga tungor pratar också om att detta kan bli ett av de sista tillfällen som man kommer att kunna se en 37 Viggen i luften. Snyft...

Stay tuned för blogg med bilder i helgen. Same blogg time, same blogg channel.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: A. Thorén

Jag såg med 2000 som spexade över fältet. Riktigt läckert och jag ser fram emot att få avnjuta mer av det till helgen.

2007-08-28 @ 10:32:39
URL: http://word.vsm-recordings.com
Postat av: David

Hej Bengt! Kommer du ihåg klockslaget när 39 B startade? Du kan läsa min tråd om Mona på G-kraft. Mvh David

2007-08-30 @ 18:59:36

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0