Laptop Shuffle

Massa byte av datorer just nu. Lämnat ifrån mig den Lenovo T60 som jag haft genom jobbet och väntar på att få en ny av nya jobbet. Dessvärre så insåg jag att den nya både dröjer och kommer att vara omgärdad av helt andra restriktioner än vad jag varit van vid tidigare. Som konsult har man alltid varit mer eller mindre självsupportande och om man bryter standarden och får problem så får man klara sig själv. Så icke längre, obey or die. Vilket innebär ett obsolet operativsystem (Win2K), dessutom på svenska och med koll över vad som installeras....

Inte min melodi. Dessutom så har det varit rätt nice att slippa släpa på laptopen fram och tillbaka till jobbet varje dag nu en tid. Men, avsaknaden hemma har varit stor så allt sammanvägt så bestämde jag mig för att köpa en egen privat. Det var inte ett helt lätt beslut och det hela gick nog enbart i lås för att jag hittade rätt pris/prestanda. $$$$ är ju alltid en issue när man överväger om något är värt att skaffa. Samtidigt köper jag inte vad skit som helst heller.

Enter Lenovo 3000 N100
image326
Efter visst övervägande så blev det denna tingest. Någon undrar varför det inte blev en Dell som jag alltid förespråkar annars. Helt enkelt pga priset. En Intel Dual-core 1.73GHz CPU, 2GB minne, 120GB disk, 15" wide skärm, DVD-brännare med dual layer, WLAN a/b/g, bluetooth, IEEE1394, 10/100 NIC, fingeravtrycksläsare och massa annat till det facila priset av 6 300 riksdaler.

Jag vill fortfarande att idiotingenjören som placerat Fn-tangenten där Ctrl borde vara ska möta samma öde som en norsk sälkut. Men jag har vant mig efter 7 månader med T60 så det var ingen biggie. Den är tyst, sval, snabb, mycket fin skärm och skaplig batteritid. Vad mer kan man önska sig? Jag är helnöjd såhär långt. Fast Vista Home Basic överlevde inte 24h i den, jag hittade en bra excorsist... :)

Appropå ingenjörer...

Hysteriskt rolig :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0