Tack Clas i Sjön!

Idag gav jag mig själv en julklapp i förtid. Detta är något jag dröm om sedan jag var "två skitar hög" för att citera en viss person ;) Ända sedan jag byggde plastmodeller som grabb och såg ett inslag på Hajk om en kille som heter Hans Percy som bara bygger McDonnell Douglas F4 Phantom II i skala 1:48 och airbrushmålade dom. Jävlar vad grön av avund man var då på resultatet jämfört med vad jag kunde trolla fram med pensel och alldeles för tjock Humbrol-färg.

image325
En kompressor och spruta för straxt över tusen spänn. Ouppnåeligt på veckopengen, 3-4000:- om man tittade runt utan kunskap på professionella grejer men efter att han pratat med grabbarna i IPMS förra helgen som sa "vi använder alla Clas Ohlsons spruta för 395:-" så bestämde jag mig för att det är nu eller aldrig.

Sen får vi se när jag får tid och ork att börja öva, för någon dans på rosor lär det inte vara innan jag får riktig stuns på målningen. Julledighet, var är du?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Jag trodde inte du byggde flygmodeller längre? Fast det kanske är irrelevant när man köper dyra leksaker. ;)

2007-12-03 @ 20:48:05
Postat av: Bengt

När pojkarna hamnar i 40-årsåldern så blir de barnsligare igen ;) Tar upp gamla hobbies och what not.

2007-12-03 @ 20:57:24
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Åsa

40??? Sist jag kollade var jag äldst och jag är bara några och 30.

2007-12-03 @ 21:07:57

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0