Solgalen & Planeringsdagar

Skummaste titeln på ett inlägg so far :) Men låt mig förklara. I veckan var jag iväg på "planeringsdagar" med nya jobbet. Det är en statlig omskrivning för kick-off - fast ändå inte. Det är rätt mycket arbete men också en del kul saker för oss anställda. Det hela ägde rum på Vildmarkshotellet i Kolmården bredvid djurparken. En aktivitet innebar att vi fick tillträde till djurparken och såhär under lågsäsong så är djuren mycket mer intresserade om det kommer besökare vilket gav tillfälle till några trevliga bilder.

Men först det där med solgalen. Det finns saker som får mig att dra fram kameran och plåta som en tok. Solupp/nedgångar är en sån sak, fastän jag vet att de sällan blir speciellt bra när man ser bilderna sen. Jag kan inte klaga på vyn som slog mig i ansiktet när jag drog ifrån gardinerna på mitt hotellrum efter övernattningen...
image295
Andra saker som kan få mig att plåta "out-of-control" är luftballonger, *skärmar och söta djur eller barn. Kanske kommer det nåt fotoinlägg snart med fler magiska solnedgångar. Ett med luftballong är ju redan utlovat sedan tidigare.
Kolmården1
Kolmården2
Kolmården3
Kolmården4
Kolmården5
*GRRR*

Synd jag missade surikaterna som visst var inomhus nånstans. Mitt lag körde hårt och vi vann också med god marginal sedan vilket ju alltid är kul, men det var på bekostnad av ett högt tempo och inte så mycket tid att titta på djuren.

Undertecknad körde också en 5-minuters Powerpoint som vart mycket bejublad, kul det med :) Ingen av de andra hade mer än tråkiga stödord medan jag gjort nåt lite roligt som fångade intresset. Watch out verket, här é konsulten ;)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

Vän av ordning undrar var alla giraff-bilder är. Det brukar vara minst 30 bilder på giraffer när konsulten besökt Kolmården ;)

2007-11-12 @ 09:44:30
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Bengt

Äh, dom hade kört slut på gräsätare den dan, bara rovdjur kvar :) *morr*

2007-11-12 @ 21:51:27
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0