The Black Stallion

Tog lite ledigt idag och jagade efter en lämplig begagnad velociped som kan ta mig från hemmet till Resecentrum nu när jag ska börja pendla med tåg till staden i öster. Att finna en är inte så enkelt som det kanske låter, detta grundat på två fakta som du själv får lägga ihop: höst & studentstad.

Kriterier för sökt fordon var 1) begagnad 2) rimligt billig 3) ej stöldbegärlig 4) fler än 3 växlar.

Efter visst letande så fann jag vad jag sökte nästan runt hörnet här hemma. En cykelmoj i en källare några kvarter bort hade en Crescent med 5 växlar och en Yosemite med 18 växlar. Provade Yosemiten först men det första som hände var att kedjan hoppade men sen när den var pålagd igen så rasslade det betänkligt och levde vid varje justering av växel så jag dissade den. Skulle ha kostat 700:-.

Crescenten var stabil och pålitlig men märket har fortfarande ett mycket gott rykte och det driver upp priserna. 1250:- ville han ha men efter visst prutande så fick jag loss den för tusenlappen blankt.

Nya cykeln
Nu återstår bara allt annat... kedjelås, lysen, luftpump... ska dessutom ringa farbror blå imorrn och kolla så den inte är stulen. Återstår sedan bara att söka medlemskap i Hog Riders... :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Jag trodde aldrig att jag skulle få höra dig säga att du ska pendla med allmänna transportmedel!

2007-10-31 @ 08:20:34
Postat av: Bengt

Även min dumhet har gränser ;) När man jobbar precis brevid resec i Norrköping och inte längre får betalt för att åka 10 mil om dagen med bil så...

2007-10-31 @ 08:27:28
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: M

Det gör dig gott att röra lite på dököttet!
Att bli av med några kilo medför några liter
100 LL till, i en C150!

Men tyvärr ser jag i min kristallkula att din cykel kommer att rulla med en annan ägare i en annan
stad, trots att du aldrig sålt den! ;-)

2007-11-01 @ 13:00:56
Postat av: Bengt

Om jag slänger ut dit dökött ur högerstolen så får jag i ännu fler liter 100LL ;)

Vi får väl se med Brunte, om han byter ägare ofrivilligt eller inte. Har iaf skaffat ett rejält wirelås så helt utan motstånd kommer han nog inte att ge sig.

2007-11-01 @ 22:05:32
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Åsa

Om du inte vill ha cykeln stulen kan du med hjälp av pensel måla om den i lila med gröna prickar. När du låst den plockar du med dig sadeln.

2007-11-02 @ 12:03:56

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0