Biodegrading - 21st Century Edition

Under en period av c:a 3v så har jag med intresse studerat modern nedbrytning av saker som överges av människor. Närmare bestämt den här stackars gamla 7-serie-Volvon som någon lämnade på en vändplats för väghållningsfordon på E4 södergående utanför Peking. Tankarna dras osökt till naturens sätt att bryta ner gamla saker bit för bit tills allt är återanvänt och inget kvarstår.

image235

Först stod den bara parkerad där. Reg-skyltarna försvann. Fönstren pangades. Däcken försvann och sedermera framvagnsupphängningen medelst uppallning på EUR-pallar. Till och med pallarna var visst stöldbegärliga då detta verkar vara resultatet av att någon vält den av pallarna och sedan tagit dom... Kollade inte, men motorn är nog väck den med kan jag tro.

Nu ligger den där på rygg, som en modern (nåja) men ack så död skalbagge och väntar på att lagen ska hinna ifatt så att resterna av den kan få skjuts till allra sista vilan.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: M

När du ändå åker förbi kan du väl plocka ett bakljus till mig! Det skulle jag behöva! NOT! :-D
/M

2007-09-08 @ 12:24:07
Postat av: Tom

Haha samma intressanta iaktagelse som jag gjort när det gäller just den bilen :)

2007-09-08 @ 16:18:24
URL: http://www.pilotmagazinet.se
Postat av: SonicBoomBoy

Noteras kan också att den var borta igår när jag åkte från jobbet. Cirkeln på väg att slutas...
Var en på jobbet som kommenterade just denna också samma dag som jag bloggat om den men utan att han läst det. Ett engagerande "livsöde"? :)

2007-09-08 @ 17:11:39
URL: http://www.ratatosk.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0