I-landsproblem #2

Småsaker att reta ihjäl sig på som sagt. Alltså, vad är det för kritter man möter i mataffären nästan varje gång man är där? Det verkar som om folk lämnar in hjärnan vid passage av dörrarna eller i alla fall den del av den som möjligen innehöll centra för smidighet och rumsuppfattning. Ja ja, en kundvagn är inte lätt alla gånger men det är inte det jag pratar om. Varför måste folk envisas med att ställa den tvärs över smala gångar, dra in den mellan grönsaksdiskarna istället för att lämna den på ett bra ställe, blockera halva mjölkdisken medan man låååååångsamt plockar upp 15liter mjölk till ungarna?

Alltså jag blir så trött, förutom att fokusera på vad som ska inhandlas tänk på att inte vara så förbannat i vägen för alla andra! Lämna vagnen ordentligt körd åt sidan på ett brett ställe och inte mittför jordgubbarna och gå och plocka det du ska ha utan den. Stanna aldrig mitt i de stora "lederna", speciellt inte när du möter grannen och ni båda har barnvagnar med er dessutom. Håll koll på din situation och använd ögonen till att ta dig fram där du är, inte till att spana efter nästa mål långt bort i fjärran. Gå åt sidan och stå still om du tvekar på vart du ska härnäst. Tänk så förbannat mycket smidigare det skulle bli för alla om vi hjälptes åt aningen mer i butiken!

Tills dess, död åt alla lata och ignoranta spån som blockerar för andra utan att ha den blekaste aning om det och/eller för att den inte bryr sig!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: HenrikP

haha. lagom passande att jag fick upp reklam för hemköp nu när jag läste ditt inlägg. nästa tanke är att doubleclick ska ge fan i vad jag läser. tanken efter det är att du är så härligt cynisk. sen är där någon tanke om något helt annat lite längre fram.

2007-09-17 @ 19:45:55

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0