Balanserad Avrostning

Nu när vädret börjar bli lite mer inbjudande igen så börjar det hända saker på skärmflygfronten. Fritte på Parabase anar vårluft och har börjat fixa för säsongen, bl.a. genom att bjuda in oss nybörjare till lite avrostande balanseringsövningar i Vadstena. Det var lääänge sen nu och jag visste inte riktigt hur det skulle kännas och gå. Men jag är en sån person som det ofta går bättre för när jag varit från något ett tag och skärmflygeriet var inget undantag. Jag kände mig mycket säkrare och det gick också förhållandevis bra även om vinden var svag och vi fick springa en del.

Som vanligt så kliar ju avtryckarfingret och det blir en del bilder också, skärmar är ju såååå tacksamma att plåta :) Galleri som vanligt för den som vill se större och mer. Ni andra får låta er inspireras av bilderna nedan.

Skärm08-1
Blåste dåligt vid Vättern bakom Sterisol men där vindkraften inte finns...
Skärm08-2
... får muskelkraften duga.
Skärm08-3
Najs :)
Skärm08-6
Så kan det gå... :) Liiite för nära altanen.
Skärm08-5
Tillbaka och försök igen.
Skärm08-7Skärm08-8Skärm08-9
Skärm08-10Skärm08-11Skärm08-12
Full fart framåt gäller för att få upp skärmen när vinden inte hjälper till.

I månadsskiftet är det dags för vinschbehörighetsutbildning, hoppas vädret blir vårlikt och trevligt då. Jag ser fram emot att faktiskt få FLYGA lite, inte bara jönsa runt på backen med skärmen ovanför skallen ;)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0