Embraer Legacy 600

Wow! Vilken Beauty Queen som stod och tronade på plattan när vi taxade in efter mitt flygprov idag!

Vilken flygdåre med åtminstone ett får hemma kan motstå att titta närmare när man ser den här synen genom fönstret? Nice ass! :)
Legacy1
Damen är en Embraer Legacy 600, en ERJ-135 konverterad till bizjet med en prislapp på $21 miljoner! Men som någon sa lite avmätt, en Gulfstream får man punga ut med $50 miljoner för så denna är BILLIG! :) Nu får man givetvis erkänna att en Gulfstream har lite mer prestanda och en hel del varumärke som gör att den kanske inte låter sig jämföras rakt av.

Jag hade Nikon:en med mig till Söderköping men beslöt att lämna den där på morgonen när jag åkte till uppflygningen, sucks to be me :( Bilderna är tagna med mobilen men visar ändå en del intressanta vinklar av... humma... ja... *dr000l*
Legacy3
Visade sig att den stått här i 5 veckor för målning på Napsab och nu var ute i det fria igen. Den ägs av ett bolag som heter United Aviation och är hemmahörande i Kuwait. En amerikansk mek var där för att tanka, ladda, köra APU, cranka och motorköra den :) Gissa om jag hängde ikring...
Legacy2
Tankning för resa direkt till Kuwait söndag kväll.
Legacy4
Markström från GPU ansluten.
Legacy5
*grrrr* :) Efter en såhär omfattande målning måste kärran vägas om och nya vikt- och balanstabeller upprättas. BAM var såklart inte sena att ta på sig det jobbet.
Legacy6
Lite tankningsporr för min personliga tankningsman H som vanligt förstås ;)
Legacy7
Rolls Royce - vad annars? :)
Legacy8
Winglets är PORR!
Legacy9
Cockpit är ännu mera porr :) Gott om utrymme och all teknik man kan önska sig.
Legacy10
Passagerarna lär inte behöva klaga heller...
Legacy11
Regnet kom förstås och jag stod och ute och huttrande i 1.5h och bara tittade och pratade med alla ikring och fick smyga ombord för motorkörningen. Eftersom den stått så länge hade batterierna laddat ur till en sån nivå att de först fick laddas med markström för att kunna tända APU:n. Sen när den gått ett tag så crankades motorerna några varv för att få en grundläggande trycksättning och få fram alla vätskor dit dom ska. Sen tände vi spisarna en i taget, sjukt kul eftersom jag just läst jetmotorläran klart! Kul att se EICAS i verkligheten också (många master warnings pga öppen dörr...)

En sista liten knorr appropå fascination och sex appealen i ett sånt här flygplan
image462
Ni kvinnor kommer aldrig att förstå! (förlåt Linn)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

Exactly... You never looked at me that way :P

2008-04-12 @ 21:49:40
Postat av: Torbjörn

Du är en sjuk människa

2008-04-13 @ 10:48:10
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

And proud of it ;)

2008-04-13 @ 10:49:39
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: F

Wow! Pornografi var ordet sa Bull ;)

2008-04-13 @ 13:03:46
URL: http://lae.blogg.se
Postat av: K

Ni kvinnor..... Flyger själv embraern, och är kvinna, det du....

2008-04-13 @ 16:42:27
Postat av: Bengt

K: trevligt :) *avundsjuk*. Jag vet inte riktigt hur jag ska läsa din kommentar men jag hoppas att du inte tagit illa upp på något vis.

2008-04-13 @ 17:46:38
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: K

Hur lungt som helst, fina bilder förresten :)

2008-04-13 @ 18:04:22
Postat av: Bengt

K: Tack :) Det underlättar ju när föremålet är så vackert också. Funderade på att åka och plåta den nu när den drar ikväll men tornet på ESSP upplös mig om att jag nog inte skulle hinna fram... *bummer* :(

2008-04-13 @ 18:08:56
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0