Lite Av Varje

(Skulle publicerats igår men blogg.se låg nere...)

Ett sånt här litet skrotinlägg om lite av varje igen :)

Hockey: LHC har just fått däng av HV igen och Huskvarnaborna glider runt med guldhjälmar. *bummer*. 99,99% av året skiter jag i sport totalt men inte ens jag kan låta bli att tycka det är lite spännande och roligt när det går bra för Sverige eller för Linköping.

Besiktning: Jag har inte besiktigat en bil på runt 10 års tid eftersom jag bytt till ny var tredje år. Trots att den jag har nu är den jag haft allra mest besvär med så har jag inte tagit mig i kragen och bytt än och då får man lov att åka en sväng till Fångögatan. Bilen var inne i tisdags för byte av främre lambda-sond så jag var lite spänd på vad de skulle hitta. Fyra treor blev det, de malde ner bilen direkt mellan valsarna på den där bromsprovmaskinen. Nejdå :) Inga anmärkningar mer än ett påpekande att styrlederna börjar glappa lite :)

Löneförhöjning?: Nåja, vet inte vad man ska kalla det men 500:- upp blev det i alla fall. Eftersom det sades redan vid anställningen att vi nog inte kunde förvänta oss så mycket vid första nya lönesättningen så hade jag inga direkta förväntningar. Frågan är dock om inte inflationen käkat upp den där höjningen innan jag ens satte pennan på pappret.

Cri-Cri: Min flygpolare T har haft på G länge nu att skaffa en Cri-cri och han har bantat hårt för att komma ner till sån vikt att han kan flyga den. Just nu är han i Frankrike och har gjort sina första turer i den. Kolla videon på www.cricri.se, den är ju hur cool som helst!

Debatt: Råkade ha på Debatt i SVT1 när jag skulle somna igår (to). Major misstake. Man pratade om brott och straff med "Engla"-fallet som utgångspunkt. Massa tyckare och föräldrar som fått sina barn mördade där förstås. Jag förstår och accepterar de som inte kan förlåta och de som vill utkräva en hämnd på den som begått detta avskyvärda mot ett barn, men en del har ju helt tappat konceptet. Man kan inte blunda för att förövare ofta är brottsoffer själva och att det kan vara synd om dom med. Att de behöver vård de också. Låsa och slänga bort nyckeln är så... 1700-tal... Vårda först, straffa sen och stöd när de släpps ut så kanske vi kan komma ifrån de 50% återfall som vi har idag. Och förebygga förstås. Sluta gapa efter blod och straff och vakna upp, att hitta metoder som fungerar för att minska brott och mänskligt lidande borde väl vara ledstjärnan?!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Lisa

Men herregud så coooool den där cri-cri!

2008-04-22 @ 22:45:39
Postat av: Bengt

Ja, den är störtskön (no pun intended) :) Ser fram emot att Tom kommer hem med den så man får kolla närmare. Oddsen är rätt låga att den kommer att vara med på LFK:s 75-årsjubileums-fly-in (puh).

2008-04-22 @ 23:12:47
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0