Den Enda Sport Jag Utövar...

... är att HOPPA över sportsidorna i tidningen. Ha ha.

OS är trist för den som inte är intresserad, man kommer ju nästan inte undan eländet. Men varför låter jag det störa mig? Vet inte. Kanske för att sport, vilket bevisar sig om och om igen nuförtiden, handlar mindre om vad människokroppen kan prestera naturligt och mer om hur "bra" man är på att dopa sig oupptäckt.

Någon professor hade uttalat sig i förra veckan om att släppa dopingen fri eftersom den ändå inte går att kontrollera. På ett sätt tycker jag han har rätt men å andra sidan.. förlorar inte tävlingarna sin charm om det bara handlar om vem som är bäst dopad? Sjukt känns det i alla fall.

Som det varit fram till nu så handlar det i alla fall till övervägande delen om kroppslig form, kost, teknik och mental stabilitet och inte vilken balans av artificiella substanser som ger bäst muskler men som fuckar upp kropp och psyke i längden. Inte för att jag tittat mer förut heller men då gav det i alla fall en lite mindre falsk känsla.

En del sportgrenar innehåller också inslag av fanatism bland anhängarna och sånt är jag helallergisk mot. Människor som är så insnöade att de lever för ett visst lag och dessutom slår andra på käften för att man inte tycker som dom, nej tack! Fanatism är inte bra i någon tappning. Inte sportens fel men det spiller över.

Sport är helt enkelt ointressant för mig.  Så enkelt kan det också vara. Även om man ibland kan tro att det nästan inte är en tillåten inställning.



Sidospår:  Bifogar regel # 3 för Brockisk ultracricket (Liftarens guide...). Läs alla här, underbar humor :)

Put your team and the opposing team in a large field and build a high wall round them.
The reason for this is that, though the game is a major spectator sport, the frustration experienced by the audience at not actually being able to see what's going on leads them to imagine that it's a lot more exciting than it actually is. A crowd that has just watched a rather humdrum game experiences far less life-affirmation than a crowd that believes it has just missed the most dramatic event in sporting history.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Ägnar inte du dig åt flygsporten?

2008-08-11 @ 13:02:26
Postat av: Bengt

2 saker tänker jag nu. Dels det raka svaret: nej, jag tävlar inte i flygning (har provat för länge sedan) och dels, vad utgör sport? Man kan ju kalla det för flygsport men vart går i sådana fall gränsen mellan hobby och sport? Det går ju att tävla i broderi också men är det en sport då? Jag tror de flesta nog inte tänker på broderi på en sport oavsett sammanhang :)

2008-08-11 @ 13:06:28
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0