Twists of Life

Jag sitter här fortfarande rätt bombad av ett telefonsamtal som avslutades för typ 15 min sedan. En släkting ringer och grattar i förskott på födelsedagen. Vi har inte setts/hörts så ofta, det har bara varit en-två gånger om året typ. Den delen av familjen gifter sig och får barn och barnbarn och jag är den siste att få reda på något.

Så även denna gången när han sedan berättar att han är sjuk och har haft diagnosen cancer sedan i februari. Först benet och sedan njurarna, får strålbehandling nu men räknar inte själv med att överleva mer än några år som bäst. Det märktes att han inte var oberörd av det men han körde ändå vanliga "grabbstilen".

Hoppas att det går bättre än han tror och det ser ut. Kämpa och krya på dig!

Häromdagen fick jag dessutom reda på att en annan person som betytt mycket för mig som barn och även ung vuxen som alltid varit en riktig krutgumma nu har börjat tappa farten och vi får se hur länge det bär.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Stort Grattis på födelsedagen Bengt! Lite trist väder bara.... Antar att det blir tårta idag? Mvh David

2008-08-14 @ 08:14:44
Postat av: Åsa

Grattis, grattis!

2008-08-14 @ 09:22:44
Postat av: Bengt

Tackar, tackar :)



David: nja, det blir nog bara en fika, ATPL-kursen tar ingen hänsyn till födelsedagar så resten är plugga som vanligt :(

2008-08-14 @ 10:16:38
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0