Dagens Notiser

Hur tänkte de här egentligen? Vad vill de sina barn? Saxad från dagens "födda och dödda" i lokalbladet.


Så en känga till "cykelstaden" Linköping (vilken kommun försöker inte framstå som det?). Kolla här vad som finns i grannkommunen som jag dessutom saknat i vår stad. Ingen cykelhandlare och knappt ens mackarna verkar ha denna service längre. Denna dubblade ju dessutom som nån slags ljusinstalltion, sug på den, kommunen där idéer blir verklighet. Update: I stand corrected, det finns en likadan i Linköping sägs det här :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

En vid nationernas hus, en vid stationen tror jag.

Cykelnisse på Barnhemsg har luft o säkert OKQ8 vid Skäggetorp. Dessa är de jag sett.

2008-12-15 @ 20:54:50
Postat av: Torbjörn

Kanonbra att de satt upp sådana (även om Bengt missat dem ;) så att man kan se till att cykeln är välpumpad på isgatorna :D

2008-12-15 @ 21:58:56
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Jag tänkte nåt sånt också för den i 011 har inte funnits där mer än max en månad. Den här årstiden håller jag mig välpumpad på annat håll, vi får väl hoppas de är kvar när nästa säsong är här.

2008-12-15 @ 22:02:37
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: 2.718

Finns självklart en pump på universitetet också. Det jag blir mer trött på är en "cykelstad" där man inte plogar cykelbanorna utan de blir med växlande temperatur ganska snabbt anpassade för skridskor. Däremot är bilvägarna torra och fina. Vill man att folk ska cykla så kan det ju vara ett tips att hålla cykelbanorna farbara.

2008-12-16 @ 16:20:26
Postat av: H

äsh en sån där finns i nyköping också.

2008-12-23 @ 20:37:50

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0