Livet Ler - Men Inte Jag

Melodramatiskt värre va? :) Översätts lämpligen till "massa bra saker har hänt men jag har inte blivit lyckligare för det" :)

Vad är det som händer då, jo
  • Tjänstledigheten är beviljad men inte avtalad. Fick reda på att om jag tar ut alla mina semesterdagar (~30st) före jag tar tjänstledigt så blir jag inte återbetalningsskyldig :) Jag får alltså ta ut sånt som jag inte jobbat in och blir inte straffad för det. Alltså behöver jag inte ta ledigt för studierna förrän mitten på september och fram tills dess får jag bättre än vanligt betalt tack vare att semesterersättningen är något högre...
  • Min största aktiepost kommer att ge 13.50/aktie i utdelning, summa summarum så kommer det att täcka kostnaden för första halvan av kursen.
  • Jag besökte en naprapat för första gången i mitt liv idag och jag tror jag är kär :) Det var det bästa av två världar, massage och kiropraktik fast med en rätt saftig prislapp, men det var det värt. Jag har fått reda på att jag har olika långa ben, vilket alla har, men mina är så olika att jag borde ha inlägg i skon för att hjälpa till att avlasta ryggen. Sprang och köpte på en gång.
  • De nya glasen till mina glasögon har kommit och jag kommer att få dom monterade imorgon innan jag åker till U.S.A. utan att det kostar mig en krona.
  • Jag är sedan några dagar helt avslappnad och till freds i mitt nya hem, såpass att jag kan ligga och göra ingenting och tänka mig att bara dumglo på tv eller nåt. Skönt som fan att inte känna sig stressad av det där sista som "bara måste" göras. T.o.m. min brandvägg/web-/mailserver är hemma igen.
  • Pengar, pass, piljetter, blomvattning och allt annat är fixat inför min tripp västerut. Återkommer kanske med lite bilder och inlägg från over there under veckan som kommer.
See you l8er alligator...!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

SLARVER!!!
Vad är Överätts (sic!) för ord?

2008-02-28 @ 21:51:21
Postat av: Bengt

w0t? ;)

2008-02-28 @ 23:23:41
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Åsa

Ska vi vara såna, så heter det "innan jag åker till USA".

2008-02-29 @ 08:41:41
Postat av: Bengt

Er omtanke värmer ;)

2008-02-29 @ 09:34:40
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0