Dansar Med Pudlar

På nyårsdagen så var det då dags att hämta Cisco's "lillebror" i Stallarholmen, en biltur på c:a 2 timmar i vardera riktning. Vi (Pia & jag) tänkte komma iväg vid 10 på morgonen för att vara framme vid lunch och otroligt nog så var vi iväg nästan prick. Till Stallarholmen kom vi straxt före 12 och Cisco fick göra sina behov innan vi knackade på.

Synen här nedan var vad som mötte oss...

Pixie
Nästan sötare än förväntat! Pix, eller Pixie som det nog blivit egentligen då matte vill ha ett tvåstavigt namn. PXE är också en nätverksteknik som vanligen uttalas just Pixie så det får duga även för mig även om jag nog tycker att Pix hade varit ett tuffare namn :)
Cisco & Pixie
Pixie visade sig vara en väldigt kavat liten krabat på 5 månader som genast bekantade sig med både oss människor och sin nya livskamrat Cisco.
Pixie i Mitt Knä
Något oväntat så blev jag utnämnd till Pixies favorit-homo-sapiens och han bara pockade på min uppmärksamhet och så fort jag satte mig på golvet så var han i mitt knä. Så det kan gå... han ska ju inte ens vara min. Matte var nästan lite svartsjuk där ett tag... Han t.o.m. gnällde efter mig när jag lämnat dom hemma i Söderköping :)
Pixie & Pia
Men matte fick lite gos hon med till slut.
Cisco & Pixie2
I alla fall fram till både Pixie och Flash (som är nåt så ovanligt som en silverfärgad pudel) ville upp i mitt knä igen :))
Pixie i Korgen
Pixie har visat sig vara en liten samlare. Alla leksaker som han kan komma över lägger han i sin korg.

Såhär en knapp vecka senare så rapporteras det att allt går väl så när som på en pärs av magsjuka hos Cisco som renderat matte en massa spring ut och in hela nätterna igenom. Pixie har accepterat sin nya miljö, tar mer och mer kontakt med Cisco, är nästan rumsren och kan numera även gå i koppel. Och behöver jag säga att matte redan syr till den lilla krabaten? *han fryyyyyser ju så* - Jojo. :))

Pixie verkar också vara mycket mera knähund än vad Cisco är så matte lär få sitt lystmäte och kanske mer därtill av pudelkärlek.

I've been replaced - by a DOG! :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

Yes! you have :P

2008-01-06 @ 17:10:09
URL: http://vov.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0