If You're Going to San Francisco...

... be sure to wear some flowers in your hair.

Scott McKenzies gamla låt gör sig påmind när jag tänker på vad som verkar vara på G. Det verkar troligt att jag kommer att få åka på en kurs i San José som ligger nära San Francisco om några veckor.

Det jag undrar nu som jag hoppas att du kan hjälpa mig med är vad ska man göra som turist där? Golden Gate, Fisherman's Wharf, Alcatraz, backar, spårvagnar, det har jag klart för mig, men mer? Lär finnas en fet HBT-community där med, men det är nog inte min grej ;) Vad vill jag inte missa när jag ändå är där? Allra roligast vore förstås om någon har ett bra tips om något flygrelaterat som jag kan besöka.

Scott McKenzie gjorde en bra låt, men den blev ännu bättre när Global DJ's gjort sin grej på den :)



Oj vilken crush jag hade på den här låten i våras...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Linus

När jag var i Mountain View, San José och San Fransisco i början av oktober hann jag inte göra så mycket alls. Jag var på Pier 39 (shopping center med sälkoloni) och åkte över Golden Gate eftersom jag tyckte att man måste göra det när man var där.

En kompis rekommenderade en tur genom Campus i Santa Cruz och det provade jag. Det jag gjorde var att istället för att åka raka vägen (50 minuter) från San José till San Fransisco tog jag en hel eftermiddag från San José till Santa Cruz, tittade på Campusområdet insprängt i skogen, sedan bilresa längs kusten visa Half Moon Bay. Det var en spännande biltur om än en lite udda naturupplevelse då jag också fick tillfälle att doppa fötterna i Stilla havet.

En tur till Presidio-området kan vara intressant ur ett flyghistoriskt perspektiv eftersom den stranden har varit flygplats. Jag hittade en skylt som berättade att den första världsomflygningen utgick från den flygplatsen. Man kan också få ett intressant perspektiv under Golden Gate.

Om jag hade haft några dagar till hade det nog blivit en tur till Alcatraz och lite mer promenader i staden för mig.

2008-01-18 @ 21:28:36
Postat av: P

http://www.apple.com/retail/sanfrancisco/week/20080113.html

2008-01-19 @ 14:10:29
Postat av: Kalle

Du är i USA, du ska ju flyga så klart!
Du kan få FAA-cert utfärdat baserat på ditt JAA-PPL, sen är det bara å hyra vilken N-reg-kärra som helst.

2008-01-24 @ 16:29:31
Postat av: SonicBoomBoy

Jo, visst skulle jag vilja flyga när jag är där men tyvärr är tiden för kort för det. Jag har max 2 heldagar på plats utan kurs och jag vill ju hinna kolla in sevärdheterna med. Men kanske skulle man ta en liten "spin" iaf tillsammans med nån instruktör på en närbelägen flygplats.

Bra tips Linus, ringer kanske någon dag och hör efter mer :) Insåg att vi kommer att befinna oss mitt i Silicon Valley och t ex Google ligger bara ett stenkast bort... *dreggla*

2008-01-25 @ 08:56:24
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0