:)

Började läsa DC Electrics i morse och när jag kände att jag behövde leta upp en av klubbens mekar för en lite mera handfast demo av generator/elmotorteknik så drog jag ner till klubben. Ingen mek där men väl en ledig och utsläpad Mooney M20J, SE-LBV.

Jag har verkligen inte varit speciellt flygsugen på nästan ett år men idag... jag kunde inte låta bli. Jag hade inte råd och inte tid egentligen men vad gör man? Den är en basic instinct när den väl infinner sig, flygkåtheten :)




Vädret kunde man ju inte klaga på och jag var väldigt rostig på Mooneyn märkte jag (läs: ett antal småfel begicks inledningsvis) men efter 0.7h och 9 landningar var jag tillbaks i formen :)

Jag klarade mig helt klart från whatever happened to this dude...

Ser ut som "vägen svängde, men de gjorde inte Pekka" ungefär :)

På vägen hem tankade jag en stor jordgubbsshake på McD så nu får det vara nog mer förlustelser för den här dan, back to DC Electrics...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Hallå Bengt! Var det du som flög över Björsäter idag i nämda kärra ca 12.30-12.40 på lång inflygning mot bana 29? Perfekt över huset men mycket för högt för min smak! Lite besviken att Saab inte flugit med jasarna idag som dom gjorde måndag till onsdag... Mvh David

2008-07-24 @ 18:15:22
Postat av: Bengt

Oskyldig till den besvikelsen :) Jag flög 13:57-14:39 och bara i varvet till bana 11.

2008-07-24 @ 18:17:04
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Rolf

Från vinkeln som kortet är taget ser det mer ut som "Päkka Scväängde män dä gjord int väägen."

2008-07-24 @ 22:52:57
Postat av: Peeks

Hejsan Bengt, kul att se att du börjat med flygutbildningen! Vad jag vet drömde du om det redan på tiden då vi kände varann! Lycka till!

/en gammal vän

2008-07-26 @ 00:10:11
Postat av: Bengt

Hej där :) Tack! Det var ju inte i förrgår. Funderar emellanåt på vart det blev av dig och vad du gör nu. Pip till på ICQ eller skicka ett mail om du känner för det! :)

2008-07-26 @ 08:06:46
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0