Min Nya Älskarinna

Är ganska småväxt och smal. Hon är flygkunnig precis som jag. Hon sjunger en finstämd sång om hur oemotståndlig jag är varje kväll och natt. Hon vill knyta blodsband med mig. Fast hon har inte fattat det här med vem som ska pentrera vem, för hon är en mygga. Eller var. Ett helt jävla harem har jag i sovrummet om nätterna.

Köpt en myggrill på rekommendation av en bekant. Den kommer att få slita hårt om den nu funkar som avsett. Let's hope 'n pray...

Någon mer än jag som upptäckt att den här nya "aggressiva stickmyggan" som den kallas också är en mycket lömskare gynnare än den vanliga svenska varianten? Så fort man slår efter den så försvinner den, störtdyker och är borta en bra stund innan den smyger fram igen. Om jag tänt lampan under natten kommer den inte fram förrän jag släckt igen och dessutom legat still med ögonen slutna. Jag har t.o.m. bara öppnat ögonen i mörkret och då har den flytt. Men den har en svaghet, den vill bita högt upp. Vanliga myggan biter vart helst den kommer åt men inte dessa... Och detta händer hela tiden med olika individer, någonting är nytt. I alla fall för mig.

Hoppas grillen räddar mig från mera amatör-entymologi :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

Ha! Ta en promenad ut till jollehamn en jum och vindstilla kväll....

De är små, mörka, snabba och anfaller skvadronvis samt biter överallt...



(Ja jag ska alltid vara värst!)



Att den biter högt kan bero på samma sak som jag hört om andra insekter (getingar), de siktar på koldioxiden påstås det.

2008-07-14 @ 21:13:15
Postat av: Bengt

Och vart tror du mina myggjävlar föds? I poolen på gräsmattan? Nej, din j*vla jollehamn ;)



Får väl kasta apnéskenan och börja ha lite andningsuppehåll igen, mindre CO2 :)

2008-07-14 @ 21:36:09
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0