Nya Grepp

Jag är rätt utled på det mesta i reklamväg, jag har lärt mig att filtrera bort det mesta antingen genom tekniska hjälpmedel eller helt enkelt genom att ignorera skiten. Det mesta är ju så intellektuellt magert och förolämpar mottagarens smak och intelligens. Jag gillade Bruce Willis kommentar till sin katt i The Fifth Element - "Don't watch that all day sweetie, it will rot your brain" :)


Mitt i denna reklamtristess så kan jag ändå inte låta bli att då och då hajja till när någon faktiskt gjort något annorlunda. Som härom morgonen när jag förvisso trött och jävlig stapplade ner till busshållplatsen och fick syn på denna.


Jo, jag fick gå riktigt nära för att försöka klura ut om den faktiskt trillat ner i sitt skåp eller om den var skapad för att ge den illusionen :) Den som gissar rätt vinner en brödrost...

Glocalnets reklam är rätt lyckad ändå, det måste den vara när man lyckas inpränta nya roliga uttryck i folks språk. Eller?


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Bengt

Tja... att ta bort hela skiten och lägga ut den på nytt verkar ha gjort susen. Kommentarer fungerar.

2008-07-10 @ 09:27:13
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så bra, men nu har jag glömt vad jag skulle kommentera...



Att jag hatar Glocalnets reklam, var det nog.

2008-07-10 @ 15:00:16
Postat av: Bengt

Tja, jag gillar den inte heller precis men uttrycket sätter sig.

2008-07-11 @ 09:19:01
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0