Social Round-up

Trots att livet mest kretsar runt pluggandet så händer det en del socialt uppmärksamhetsvärda saker för både mig och personer i min närhet. I vanlig ordning är jag försiktig med att namnge folk men ändå en liten sammanfattning av som händer.

* Barndomskamraten M & hans E har fått en dotter som ska heta Ella - grattis! :)

* I veckan träffade jag M över en fika. Vi är vänner sedan länge men kontakten har varit synnerligen sporadisk genom åren. M väntar barn i september och "glömde" berätta att hon också skulle gifta sig några dagar senare! Grattis!

* P-K som är en gammal vän hörde också av sig häromdagen och kanske är det en fika på gång framöver, kul! :)

* C som är en gammal vän från skoltiden har jag börjat umgås mer också och det är alltid lika trevligt att ringas eller ta en fika ibland. Trevligt!

* Vännen R:s syster som levt större delen av sitt 40+-liv helt ointresserad av killar har helt plötsligt aviserat att hon ska gifta sig *chockskada* :)

Jag är egentligen en så fet sucker på att hålla kontakt med folk men ändå är jag rätt dålig på det. Jag blir så glad och tycker det är spännande när det ändå händer att gamla bekantskaper återupplivas. Häromnatten drömde jag t.o.m. om att jag träffade två gamla klasskompisar från gymnasiet :) Måttligt besviken när jag vaknade.

Många har jag förstått gör allt för att slippa sin gamla klasskompisar, ex-*. och folk man tappat kontakten med, varför?

Hur är du?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Jag är likadan.

2008-07-27 @ 21:36:01
Postat av: Michis

Det finns ju folk man inte vill träffa igen, där det finns orsaker till att kontakten bröts till att börja med. Men dig var det skoj att se igen! Och det skulle ju ha varit en hemlis med vårt bröllop, även om det verkade ha varit den sämst bevarade hemligheten någonsin, då folk dök upp med presenter. Nästan så det hade varit roligt att inte gifta sig utan bara bjuda på fika med kommentaren: "Vi ville bara att släkten skulle få träffas lite..." :D



*kram på dig*

2008-07-28 @ 10:24:25
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Bengt

Michis: såklart kan det finns de man inte vill se igen någonsin, men jag är t ex ändå intresserad av de som mobbat mig under skolgången, så en dålig relation till en person tidigare är inget hinder för att jag vill veta vad som hände sen :) Bröllopet: jo det var därför glömde stod inom citationstecken. Jo, det hade nog varit tokigt roligt att göra så :))

2008-07-28 @ 10:30:51
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0