How 'Bout This Heat?!

Redan igår var det visst upp till ~32 grader i stan om man får tro kurvorna på www.temperatur.nu som är trevlig site med temperaturdata från massa ställen i landet. Systemet bygger på frivilligt deltagande och vem som helst kan köpa ett billigt kit för att koppla till datorn och när man visat att man riggat sensorn på rätt sätt (skuggad, inte nära hus, viss min.höjd) så kan man bli en ny mätsite som publiceras.

Redan nu krälar sig herr Celsius upp över 20-strecket och klockan är bara knappt 9 på morgonen, det blir nog en "intressant" dag det här då den är utnämnd till peak för den här böljan.


Senaste dygnet.

Veckan som gått, man kan se att det faktiskt varit lika varmt som igår redan i söndags.

Även om dessa prober som folk kör runtom i landet kanske inte ger samma toppkvalitet på värden som SMHI:s Stevenson screens så är möjligheten att se trender och jämförbarheten säkert lika god.

Trots värmen har jag inte behövt köra min luftkonditionering alls i år och min rädsla för att det här uppe under taket skulle vara varmare än nere i min gamla lägenhet har kommit på skam. Jag brukar rent kroppsligen/psykiskt ha väldigt jobbigt med höga temperaturer här hemma i Sverige, brukar ju vara en väldigt jobbig hetta men så inte nu och det är bara att tacka och glädjas åt det :)

Jag funderar på att ta en frukost nere vid slussarna.

Vad ska du göra för att överleva dagen?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Patricia och jag ska väl gå ca 10 km i värmen! Mvh David

2008-06-06 @ 09:41:27
Postat av: Cisco & Pixie

Vi tog med oss matte till Mon (nära Sanden) och badade. Jag är skitduktig på att simma efter bollen. Nu ska vi sova.

// Cisco

2008-06-06 @ 16:27:33
URL: http://vov.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0