Hur Budget Får Det Bli?

Man får vad man betalar för brukar det ju heta. Men nånstans går ju ändå en osynlig gräns för anständigheten tycker i alla fall jag. Som, om man skaffat ett hotell och ska ha folk som bor där mot betalning (om än en ringa sådan), borde man inte åtminstone vara där och bemanna stället? Jag har varit med om förfarandet förut i några hålor långt utanför storstäderna men mitt i centralaste Västerås? Man möts av en låst dörr med en lapp med ett telefonnummer på. När man ringer numret får man portkoden och sen anvisning om att nyckeln ligger på receptionsdisken. That's it. Kom igen!

Struligt var det att boka också för när jag ringde satt snubben på nåt fik/bar där det inte gick att höra vad han sa och han vägrade gå ut utan gastade att jag skulle maila istället. Det gjorde jag men fick inget svar... would you believe it. Ringde och då hittade han mailet och bekräftade att det var ok att komma. När jag stod här och ringde numret så gick det först till mobilsvar hos någon tjej som inte sa någonting om hotell osv... Strulputte!

Som tur är så är stället rätt fint och förtjänar nog sina tre stjärnor som anläggning betraktat. De andra ställena jag bott på har hållt sig med en aire av 60-tal och luktat ungefär så gammalt och sunkigt ofräscht. För 395:-/natt så kan en lyxsuite utan frukost och eget medhavt bäddmaterial bli din på Klipper Hotel.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0