Suspended Life

Ok, det här med distansstudier för ATPL var ännu tuffare än beräknat. Eller i alla fall förra veckan. Två dagar av den gick ju trots allt åt på plats i Västerås och sen började jag läsa MET för det är det jag tidigare haft svårast för. Det visade sig inte vara några problem vilket var en lättnad. Jag var klar med MET på fredagen och hoppade på ASP.

Oh boy.

Nu förstod jag mitt misstag. Lärarna sade att alla veckor är balanserade med lite mer av ett ämne och lite mindre av ett annat och det ska finnas en balans i den totala mängden och svårighetsgraden. MET var den lilla biten förra veckan. Och dessutom så visade det sig att jag hade svårare för delar av ASP, i synnerhet hydraulik med Pascal's lag och beräkningar av tryck/yta/kraft etc. Som om vi skulle konstruera skiten. *Bah*!

Sen är skolans prov av lite halvdålig kvalitet och man frågar på saker som inte finns i böckerna, har språkliga missar som ändrar betydelsen av frågor, inkonsekvent /inkorrekt terminologi och anger inte om man t ex ska räkna med 27 eller 30ft per hPa. Synnerligen provocerande när man redan är uppe i varv! Man behöver trösten av att ha svarat exakt rätt på en fråga, inte upptäcka att de använt 30 och jag 27... :/

Konsekvensen blev att de prov jag borde skrivit i ASP och MET senast söndag kväll satt jag och slavade med igår kväll från 18.30 till 23 typ. Detta efter en arbetsdag då. Ikväll är det kvällsjobb som lär bli sent så även denna vecka tappar jag två kvällar som jag borde använt till ALW och POF som är veckans ämnen.

Konsekvensen blir också att jag är ytterst stressad och råfokuserad/koncentrerad på de tider jag är hemma och läser. Jag måste försöka komma ifatt denna veckan och ALW är inte svårt, bara mycket att stoppa in i skallen. POF får vi se... det kan bjuda en del tuggmotstånd misstänker jag.

Vänner och bekanta, hav förståelse. Det verkar som om jag kommer att behöva isolera mig en hel del det närmsta halvåret och jag kan vara både väldigt koncentrerad och stressad (sitta mitt i prov) när ni kontaktar mig med tillhörande korta svar eller kanske icke-svar på ICQ/MSN/IRC. Jag ber att få återkomma på tider då jag känner mig i kontroll eller möjligen har kapitulerat för dagen :) T.o.m att vara på jobbet är rätt avkopplande i jämförelse, hehe.

Tack för din förståelse och ditt stöd! :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Tom

Sitt nu inte och blogga, plugga istället :) Lycka till!

2008-06-17 @ 10:54:49
URL: http://www.pilotmagazinet.se
Postat av: Bengt

På jobbet har jag tid att blogga ;) Det är ju lite mindre uppkäftigt att blogga här än att slänga upp fötterna på skrivbordet och slå upp ALW-boken :))) Tack hurshomhelst :)

2008-06-17 @ 11:00:54
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stäng av ljudet på datorn, stäng av mobilen, stäng av ringsignalen på telefonen och låt alla samtal gå direkt till telefonsvarare. Bara för att du råkar leva på 2000-talet är du inte skyldig att alltid vara anträffbar.

2008-06-17 @ 11:56:35
Postat av: Bengt

Sant, jag har tänkt tanken men den får nog mogna lite först. Samtidigt kan det ju funka med att vara tillgänglig om omvärlden vet om läget.



Sen vare nån kompis till mig som hade svårt att klara sig genom ett strömavbrott i förra veckan när life support (Google) inte gick att använda. Hon förstår mig nog ;)

2008-06-17 @ 12:45:20
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag håller med Åsa. Man får isolera sig. :D

2008-06-17 @ 12:45:59
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0