San Francisco By Cable Car

S-F1
Välkommen till U.S.A!

Efter ankomst studsade vi ut (nåja) till vår hyrbil som visade sig vara en Pontiac Grand Prix, ett äkta amerikanskt åk med V6:a på nästan 4 liter och 200hk. Vi åkte till hotellet som låg på Lombard street, inte mycket till hotell men bra säng och inga kackerlackor fick duga :)

Dagen efter var avsatt till sightseeing i San Francisco och vi drog iväg redan före 9. Golden Gate var första etappmålet eftersom den låg väldigt nära hotellet.

Ett mer utförligt bildgalleri finns i vanlig ordning för den som är intresserad.
S-F2
Imponerande bygge - och snyggt! Vi gick förstås ut och kollade närmare.
S-F3
Vidare in mot stadskärnan så såg vi denna syn, spårvagn på väg utför en av de berömda backarna.
S-F4
Från Pier 39 ser man Alcatraz som vi inte besökte, det ska istället avklaras på lördag före vi åker hem.
S-F5
De kända mer eller mindre vilda sjölejonen som har sin koloni mitt i stan vid Pier 39.
S-F6
Vi var förstås tvungna att prova att åka cable car i backarna. Det blev dagens stora behållning och både G och jag blev lätt fixerade vid detta finurliga och mäktiga gamla system,
S-F7
Föraren har broms och "grip" som greppar om wiren som löper i ett tredje spår i mitten.
S-F8
Spårvägsmuseumet visade sig också vara driftcentralen för hela systemet. Superkoolt! Brutal!
S-F9
China Town, som är berömt men gav inte mig någonting iaf...
S-F10
Backar...
S-F11
... och backar.
S-F12
G fick syn på en Amazon som var lite specialbyggd och gick för att kolla närmare. Jag struntade i det men när han vevade frenetiskt så gick jag för att kolla vad som var så häftigt. Kolla skylten... :))
S-F13
Den berömda slingriga backen.

Sammantaget blev den en trevlig dag och många fler intryck än vad jag hade förväntat mig. På kvällen men före solnedgången styrde vi vidare mot Sacramento/Rancho Cordova och tog in på Hyatt Place. Mer om det senare. Nu är klockan snart midnatt här och det är hög tid att sova.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Kul med bilder :D

2008-03-06 @ 10:16:36
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Rolf

FYI: Grand Pix:n m V6 0 200hk är på 3,8L. (Grand Prix GXP har en V8 på 5,3l o 303hk) Inte ens jänkarna har så lågt effekt/volym förhållande som 200/5l... (som jämförelse tar Peugeot ut 311hk ur sin 3,0 V6 Audi 210/2,8
255/3,2)
(samtliga uppgifter gäller de modeller som säljs idag som -08)

//R the besserwisser
;-)

2008-03-06 @ 18:37:29
Postat av: Rolf

typ typo.... P:s 311 skall förstås vara 211, det är ingen Honda type-R!

2008-03-06 @ 18:40:26
Postat av: Bengt

Intressehamstern går på kokain ;)

2008-03-07 @ 07:37:48
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Bengt

Btw så tyckte jag priset var mer värt att notera... börjar på runt 140kkr. Länge leve dollarpriset...

Pix förresten? :)

2008-03-07 @ 07:41:19
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Rolf

Nybilspriserna i jänkebilsland är löjliga.... (oftast inte för europeiska bilar dock).

Pix???

2008-03-07 @ 10:34:12
Postat av: David

Hej Bengt! Har du kollat "nya" G-Kraft ännu? Riktigt ful är den och kasst att det inte funkar med gamla lösenordet. Redaktionen kommer att få skit..... Mvh David

2008-03-10 @ 18:52:28
Postat av: Bengt

Eftersom pw inte funkade och folk gnäller om att man måste uppge personnummer och så för att regga sig igen så tror jag att jag struntar i Gaykraft om de inte skärper sig...

Ärligt talat, designen kan inte bli sämre än vad den var :) Har inte sett mer än förstasidan och den tycker jag nog ser rätt bra ut.

2008-03-10 @ 23:15:34
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0