Straffet...

... att tänka att man skulle få lata sig och sova en stund. Jag var så trött att jag knappt förmådda zappa på TV:n när min kollega G ringer och säger att man i U.S.A. har hittat ett annat ställe som kör samma kurs nästa vecka. Det blev bara till att samla ihop sig med en jävla fart. Tågbiljetterna som var avbokade fick ersättas med inköp på stationen. Sen började det riktiga eländet. Vi kunde inte landa i München p.g.a snöstorm och för första gången i mitt liv så fick jag vara med om en divert till en annan destination än den tänka, i detta fallet Nürnberg. Vi hade 5 timmar mellan landning i München till planet till San Francisco skulle gå och det var tur det...

Problemet löstes med tankning av kärran och väntan på ny slot och bättre väder. Efter tre timmar sittande i planet i Nürnberg så kunde vi lyfta över till München. Väl där boardade vi an Airbus A340-600 i hyfsat rätt tid. Men inte att vi fick starta. Det skulle väntas både på en ny slot för de var något sena och hade missat den första och så skulle det väntas på bagage som inte kommit fram p.g.a. kaoset på München då... Vi satt 2,5h på planet och väntade innan vi kom iväg. Vi var framme i San Francisco mer än ett dygn efter jag vaknat och hämtade vår hyrbil och drog till hotellet. Man kan säga att ingen av oss borde nog har kört egentligen..

Som om det inte var nog med eländet så några timmar för landning så började min mage jävlas och har fortsatt med det sedan dess... Får springa av och till men det är inte okontrollerbart, men ack så jobbigt... Det och resan tar verkligen musten ur en. G och jag har planerat vad vi ska göra först, Golden Gate som inte ligger mer än 2,5km från hotellet. Ikväll blir det en tur till Alcatraz och däremellan lite av det andra... Om inte annat ska jag hitta ett apotek och köpa lite turistpiller och Losec MUPS eller vad produkten nu heter här.

Jo, jag besökte Flight Deck på A320'n vi åkte från Arlanda till Nürnberg/München med... bilder kommer när jag hinner :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Flight Deck?? Är det hos piloterna det lr??

udlarna hälsar att matte är tråkig. tacka vet de 3 leksugna barn och en tennisboll.

2008-03-02 @ 18:21:47
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: P igen

Köp med dig lite roliga piller hem. Vi tar tacksamt emot precis allt just nu. Allt som tar död på gamla tanter med huvudvärk. Jävla huvud!! :(

2008-03-02 @ 18:25:41
URL: http://piller.nu
Postat av: Bengt

Flight Deck = "Cockpit", ja :)

2008-03-03 @ 16:16:31
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Pia

Cockpit?? men du är ju taliban. Såg de inte bomben? :P Jag menar du är ju inte så söt som jag som kan charma mig in precis vart som helst... hehehe

2008-03-03 @ 17:28:08
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0