Cri-Cri

Ikväll skulle Tom ut och lufta sin Cri-Cri för andra gången i svensk luft och hade vänligheten att berätta det för mig :) Jag tog mig förstås ner för att plåta underverket lite mera och få se den gå/flyga. Jag fick hjälpa till med att tanka och blanda ut soppan med lite 2-taktsolja, fästa vingarna och lite annat innan det bar av.


Rangering the Cri-Cri way :)


Motorerna startas med ett "rycksnöre". Återstart i luften är m.a.o. inte att tänka på :)


Och uttaxning. Blev inga fler vettiga bilder före efter landning igen p.g.a. kombinationen av skymning, för litet flygplan och för klen zoom.

Tillbaks i hangaren efter en kvart i luften. Toms leende gick från öra till öra. Undra på! :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Anders

They see my ridin', they hatin'

2011-05-24 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0