Götheborg-Norrköping 1-1

Smet en aning tidigare från jobbet för att bevittna "Ostindiefararen" Götheborg:s ankomst till Norrköpings hamn vid femsnåret idag.

Flyglänets kronjuvel hälsade svea rikes forna (och nuvarande) stolthet välkommen.

Götheborg skjuter lösen. Mycket rejäla smällar som imponerade stort i synnerhet på hamnens fåglar :)

Lösenet besvaras från land.




"Kapten" och de andra befälen med fruar(?) i tidsenlig utstyrsel. Imorgon och i helgen är det öppet för besök ombord. Ska nog smyga ombord en sväng och se härligheten på ännu närmre håll.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Hej Bengt! Jag och flickvännen besökte Götheborg klockan 11 idag. Mäktigt skepp säger jag bara! Skulle inte vilja klättra upp i masterna.... Läckra bilder som vanligt. Mvh David

2008-05-24 @ 16:24:28
Postat av: Bengt

Kommer inlägg om mitt besök ombord med, bilderna är preppade men det dröjer nog lite. Undrar vart David & Patricia var igår... såg inte röken av er på ESSL?

2008-05-25 @ 16:54:54
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Nej, vi var ganska slut efter Peking. Men vi såg faktiskt Vampyren över E 4an när vi åkte hem! Om du har vägarna förbi med brandflyget kan du gärna bränna iväg några foton på Björsäter. Mvh David

2008-05-25 @ 20:59:43
Postat av: Bengt

Ge mig koordinaterna ska jag stuva om takpannorna på kåken din ;)

2008-05-25 @ 22:18:10
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Gården precis väster om skolan i Björsäter! Mvh David

2008-05-26 @ 07:50:03

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0