Lite Tvåtaktsrök Räddar Dagen

Låg som bäst och tyckte dagen var lite kass, stressad men ingen energi att göra nåt annat än att pilla mig i naveln typ. Rätt vad det är drar nån igång en bensindriven röjsåg i närheten och jag tänker "great, det var allt jag behövde..."

Sen kom jag på att jag sett att mina grannar, Helicopter View, hade grillparty och när polletten trillat ner så sprang jag ut på balkongen för lite flyguppvisning av det mer vågade slaget! Röjsåg, my ass! :) Bara rent RÖJ!


Klicka för större

Uppvisningen som killen körde med den här mojängen var lätt det brutalaste jag sett! Inte ens på Youtube har jag sett nåt våldsammare. Men så är ju the real thing mer imponerade på sitt sätt förstås. Massor med tvåtaktsrök och "grästuggarljudet" från "röjsågen" var rotorbladens vilda protester vid varje hård belastning. Manövrerna som han gjorde med den är inget som en riktig helikopter ens skulle komma i närheten av.

Det mest brutala var nog när han dansade över gräset både rättvänt och inverterad och lätt modellen "studsa" i gräset, det såg ut som om den hade markkontakt för varje hopp, jag trodde lätt han skulle waste:a den, vilken otrolig hastighet han höll genom hela uppvisningen inklusive manövrerna nere i gräset. En trollslända skulle inte ha en chans, det var verkligen "zip, zip, zip" mellan ställen på himlen och olika manövrer. Den som bara hade haft en videokamera...


Bravo! Bravo! Top Gun ffs! :)

Nu känns det mycket bättre. En dos av lite häftig flygning kan rädda vilken dag som helst! :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Har en bättre begagnad filmkamera som kan bytas emot en D80 ;)

2008-05-17 @ 19:14:22
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Bengt

Nice try ;)

2008-05-17 @ 20:24:35
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0