Re-la-la-la-laxa!

Slappardagen #1 råkade sammanfalla med vad jag skulle kalla den första riktiga sommardagen i år. Min definition går någonstans runt att man gärna tar på sig shorts för att det blir för varmt annars. Och att man åker med nedvevade rutor på bilen och i huvudsak njuter av det :)
image512
Dagen började med att mina goda vän Torbjörn messade mig för att förvarna om sin rätt vassa kommentar på bloggen om barnamorden nedan. Det slutade snabbt med att vi beslöt att ta en brunch på cafét vid Tannefors Slussar mitt i stan vid Stångån, undertecknad, T hans fru M och hund B. En överdådig och mycket god räkmacka rundades av med några kulor glass i solen vid ån följt av en prommenad vid densamma. Det finns absolut sämre sätt att starta dagen på!

Er ödmjuka hovslappare fortsatte hem för att sitta i solen på balkongen med tidning och laptop några timmar för att verkligen njuta av det fina vädret. När hungern satte in igen så drog jag förbi klubben där det var anmärkningsvärt dött (duger inte det fina vädret åt er flygare?!) och sen vidare ner på stan för en matbit på Steve's. Fett & Friterat eller hur det var T sa tidigare på dagen. Lägg till salt också. Men gott :) Och absolut för dyrt. Och för många rökare på uteserveringen. Och för slafsig personal (småflickor som inte vet vad känsla för service är). Jaja... gott iaf som sagt. He he. Det får nog dröja lite till nästa gång tror jag.
image513
Inte bara Cafét vid ån hade öppnat för säsongen utan förstås också Bosses Glassbar och kön ringlade lång. Jag bojkottar stället eftersom jag är lite småkräsen på glass och jag tycker det är överrklamerat så jag tog ett par kulor Ben & Jerry's mittemot istället. Nu sitter jag här på balkongen igen och kläderna börjar åka på igen i takt med att solen sjunker nedåt på himlen. Sweet :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Det var jättetrevligt att fika idag!

Men vänta nu. Åt du glass TVÅ gånger idag :o

Tänk, inte visste jag att du var en gottegris =p

2008-05-04 @ 23:57:26
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Shocking, truly shocking :)

2008-05-05 @ 15:08:12
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0