Workout@Work

Som alla vet så är jag ju inget direkt BWO-fan men Sixteen Tons of Hardware loopar i min skalle efter dagens äventyr på jobbet. Vi fick leverans av två nya fullhöjdsskåp (47U) som redan var bestyckade med allt som skulle sitta i dom, inklusive typ 100kg UPS:er längst ner. Byggnaden som våra datorhallar ligger i är inte sådär superanpassad efter behovet att släpa två skåp á ~500kg styck inklusive hissar som definitivt inte tar den vikten...

Det var bara till att montera ur UPS:erna först vilket visade sig inte vara så bara. Skåpen var av märkt Knürr (good shit) med deras @lock-system som ingen av oss sett förut. Kortläsare som inte fungerade utan ström... så nere på lastkajen fick vi rigga ström för att kunna öppna dörrarna fram för att sedan få ut dom :) Skulle först ha gått med ett 9V-batteri som kan kunde stoppa in mot poler i själva låset men inte då... Tog nog ett par timmar bara det.

Sen var det "bara" släpandet kvar... oh boy. Vi slet från 10.00-13.30 utan lunch för att släpa allt på plats och montera tillbaks UPS:erna. Sen var man lite matt... vi drog till Thaihouse och glufsade i oss buffé. Halvsmart - för buffé när man är utsvulten leder ju bara till en sak. Jag har snarkat ett par timmar efter jag kom hem och känner mig fortfarande sliten.

Men nu, lite Air Law så ska jag nog kunna somna snart igen :))

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0