Ge Dig Själv en Naprapat i Julklapp

När man har ett stillasittande jobb framför en dator som jag (och dessutom datar ännu mer på fritiden) så är det ofrånkomligt att man får lite problem med ryggen. Jag har provat sjukgymnast, kiropraktor & massör innan jag äntligen hittat "hem". Alla gör de sitt jobb, fyller sin funktion men naprapat-is-the-shit säger jag bara.

Kiropraktorn tar typ 400:- och det brukar sällan ta mer än 5-10 minuter på sig. Massören kostar lite mindre men effekt på ryggont, nja? Sjukgymnasten jag gick till är billigast med 70:- patientavgift men max 5min behandling med allra bäst effekt direkt men med dåligt resultat i längden.

Naprapaten tar nästan 500:- för besväret men håller på i 35-40 minuter med både massage och manipulation. Och jag behöver inte gå mer än max en gång i månaden. Sitter här just nu och bara mår så bra efter ett besök på Rehabkliniken. Jag är nästan lite "lullig" av välbefinnande.

Ryggproblem? Naprapat is the shit!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Du vet ju mina erfarenheter av naprapater ;)



Allvarligt så skall man göra det som ger en bra resultat. Mår du bra av att gå till en Naprpat så är det ju bra för dig.



Fast... något fel är det förstås om du måste gå till någon som "fixar" dig en gång i månaden. Det vore ju kul med en mer långsiktig lösning.



I vilket fall så är det kul att höra att du mår bra! Välmående is the shit!

2008-11-18 @ 20:30:47
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Rolf

Hä. Skyll på det... Du har varit o snyltat på spolarvätskan igen!

2008-11-18 @ 21:05:09
Postat av: Bengt

Tb: Tja, oftast något mer än en månad och det är ju bättre än var 14:e dag hos sjukgymnasten :) Sen är det klart att det ska till annat också...



Rolf: alltid lika svårt att bara säga "va kul, skönt för dig"? ;)

2008-11-18 @ 21:28:29
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Va kul, skönt för dig!

2008-11-20 @ 18:03:11
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

:)

2008-11-20 @ 19:20:00
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Peeks

Men! Du skulle ju skaffa dig ett "riktigt" jobb istället så du får motion på arbetstid och garanterat helt utsliten rygg innan 40... ;)

/me går >20000 steg på en normal arbetsdag...



Jag säger som vi i min bransch alltid gjort: "Ut med jävlarna på landet!"

2008-11-21 @ 16:19:02
Postat av: Bengt

Tja, man skulle se lite bättre ut de 40 åren iaf, muskulös och smal :) Arbete verkar farligt hur man än gör. Kanske skulle leva på systemet och räkna lössen istället hehe.

2008-11-21 @ 16:35:04
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0