Med Vänner Som Sahlin Behöver (s) Inga Fiender

Fast man undrar varför bara ett av Sveriges många media tycks ha rapporterat om detta? Har Mona Sahlin redan räknats ut som ovidkommande? Är nästa gång media kommer finna det värt att rapportera om henne när hon avgår/blir avsatt och gången efter det när hon går in som deltagare i Big Brother-huset?

Varför lät media detta denna groda (stor som en aga-padda) helt enkelt bara få vara? Är Mona passé redan före hon börjat och tossigheterna är legio? Detta är ju för sjutton fetare än en Toblerone på fel plastkort, media skulle kunnat gjort detta till till dödsstöten för Mona men man valde att tiga ihjäl det. Va?!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

Ekot har inte släppt saken helt iaf, tyvärr hörde jag inte hela inslaget.



Men som sagt... Konsten att stoppa foten i mun så man sparkar in tänderna, den kan hon.

2008-11-13 @ 08:34:45
Postat av: Åsa

Jag förstår inte, vad är grodan?

2008-11-13 @ 10:49:56
Postat av: Bengt

Tja, tycker man det är ok att säga att en människa/grupp av människor springer satans ärenden så finns det väl inget att invända mot uttalandet. Själv tycker jag det är grovt och i politiska sammanhang där alla är relativt återhållsamma och diplomatiska annars borde det verkligen ha varit out-of-line. Det är knappast korrekt att säga så om någon annans åsikter. Jag skulle aldrig kalla Sahlins politik för satanisk annat än möjligen i fikarummet på jobbet men troligen inte alls, man säger inte så om någon annans åsikter (möjligen om djävulsdyrkares då...)

2008-11-13 @ 11:04:07
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ah!! Jag läste det av misstag som "sadistisk".

2008-11-13 @ 11:42:22
Postat av: Bengt

Åh, det förklarar saken :)

2008-11-13 @ 11:53:09
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Även om det stått sadistisk så är jag lite osäker på vad hon kan syfta på. A-kassan är inte en försäkring i dess egentliga mening eftersom den finansieras (våra avgifter till den täcker de administrativa avgifterna) av skattepengar.



Det är bra att vi har ett trygghetssystem, även om jag inte tycker att det är bra att det baseras på den lön du hade senast. Men att säga att folk skall ha 80% av lönen är bara lyx - det har inget med rättvisa att göra.



Trygghet borde handla om att man inte skall svälta ihjäl osv. Idag får man c:a 10k från staten (om man har tillräckligt mycket lön) när man är arbetslös. Jag tycker den summan skall vara samma för alla oavsett hur mycket man tjänade när man arbetade.



Att säga att man skall ha mer för att man tjänade mer så att alla som arbetar skall betala mer av skatten till de som inte jobbar verkar tokigt tycker jag. Visst skulle jag personligen gärna ha 80% av 27k istället för att får 80% av taket (18k?), men varför skall jag räknas som mer värd när jag är arbetslös än en kassaarbetare på ICA?



Att säga att det är sataniskt eller sadistiskt att vi inte har en trygghetsnivå¨när man är arbetslös som tillåter lyxkonsumtion tycker jag är rätt oseriöst. Dock tror jag dessvärre att åsikten att du är mer värd om du tidigare haft hög lön än om du inte har det är utbredd.



I så fall vill jag ha bättre vård än de som tjänar under 20k. Det är precis samma sak - båda exemplen är skattefinansierat.



Jag hör till dem som tror på att jag skall betala mer lön (inte stegrande - samm % men det blir ju mer) för att jag har högre lön eftersom jag har det in ett sammanhang som heter Sverige och vi har en gemensam stat som skall värna om alla - inte bara de som hade en hög lön senast.

2008-11-14 @ 07:46:24
URL: http://www.freekick.org
Postat av: David

Hejsan Bengt! Leker lite med tanken på att du ska bli ansvarig för ett mäktigt bildgalleri på Linköpings Flygplats hemsida! I den bästa av världar alltså!! Bildbanken är ju rena skämtet i dagsläget.... Se Linns blogg oxå. Mvh David

2008-11-14 @ 13:57:14
Postat av: Bengt

David: Tja. Det låter ju trevligt på sitt sätt men jag ser många hinder för det tyvärr. Det första är ju ett fototillstånd om sådana ö.h.t finns att få på Saab, lekte med tanken att luska lite i saken. Det andra är väl om flygplatsen har något intresse av det och något säger mig att det nog är ganska ljumt. Tyvärr. Det finns mycket historia på Saab och historia skrivs ju hela tiden. Som galleriet ser ut nu och med tanke på verksamhetens art så misstänker jag att de mest är intresserad av tillrättalagda bilder som kan hjälpa till att sälja LCA, inte något nostalgiskt "tjafs". Norrköpings flyplats hemsida visar samma tendenser, det Linn bloggade om var ju restaurangens hemsida. F.ö. var ju bilderna där hemska men det var en trevlig sak de försökt göra iaf. Jag var själv där och var ombord på Mi-26T runt -94 tror jag det var. Bilder finns på dia nånstans...

2008-11-14 @ 18:56:59
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Jag har försökt "lobba" ansvariga på LCA. Får väl se om det händer något... Tack för ett bra svar Bengt! Mvh David

2008-11-15 @ 08:53:42

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0