Novemberljus


Sent ska syndaren vakna osv. 30/11, sista officiella dagen på Linköpings "Novemberljus" lyckades jag hitta tummen nånstans, dra ut den, och komma iväg och gå slingan och titta på alla installationerna. 20 olika ställen runtom city med varierande stora ljusinstallationer tog c:a 1:15 att marschera igenom. Tyvärr hade jag ingen att gå tillsammans med vilket givetvis hade varit trevligare men det var lika fint för det!

Bilden ovan är från S:t Larsbron som var en av de, i mitt tycke, mer spektakulära installationerna. Vissa av ställena var bara befintliga statyer som fått en spotlight vilket kändes rätt... tja...bortkastat. Inte så kul i.a.f. Men andra ställen var  verkligen mer iögonfallande och/eller vackert. Favoriter: tunneln och träden vid sporthallen och alla broarna. Jag gillar när man sätter färg på stora tråkiga grå och döda saker, som betongbroar. Tacka vet jag Skåneland där de målar sina betongschabrak!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Marie och jag gick ju slingan förra veckan och jag håller med dina intryck. Trevligt att såg till att slita dig från de intressanta böckerna och gå ut i den upplysta verkligheten.

2008-12-01 @ 12:53:36
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Jag gör vadsomhelst för att undkomma böckerna nu, t.o.m går runt stan ensam i mörkret ;)

2008-12-01 @ 23:06:35
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0