Äntligen Ett Lufthål!

I det kompakta novemberkladdet. Länge sedan ekvationen trevligt väder med måttliga vindar och ledig tid gick ut. I söndags så blev det i alla fall en liten tur med SE-KII över nejderna i skymningen. Det blir inte så mycket flygbloggande såhär i lågsäsongen annars om det inte händer något speciellt.


Klickbar för större. Den blev speciell på något sätt men det är väl bara jag som ser som förknippar det med den härliga timmen i det fina ljuset. Lade in den som bakgrund i iPhone :)

Jag var så exalterad så jag kunde inte hålla mig från att filma en liten sekvens dessutom :)

Finns i HD-kvalitet också. Gå till duröret.

Ut Östra Harriet :) pratade med ÖKC och gick norra roxenstranden bort till Borensberg och sen ner mot Mjölby.

Sikten verkade bli sämre men det var mest den låga solen som spelade mig ett spratt men jag tänkte det var bäst att ändå hålla sig närmre fältet så jag vände hemåt. Kvällar bjuder lätt på dimma och den kommer fort när det väl händer.

F3 Malmen. Avrundade med att göra några studsar på gamla hederliga ESSL, tyvärr med en tornuggla som mest verkade vilja bli av med mig :( Fick vänta lite vid Gärstad och sen det lite ovanliga färdtillståndet:

TL: har du kontakt med F70 på final 29?
Jag: kontakt!
TL: Klart följa som tur 2, egen separation.

Han ville verkligen inte jobba den där dan, ugglan... Undras om det var hålligång i skogen kvällen innan? :)


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

Trés romantique !

2009-12-12 @ 11:22:36
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: F

"Roxen, you don't have to put on the red light" ...som Sting/The Police en gång sjön ;)

2009-12-12 @ 17:24:48
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Bengt

=)

2009-12-12 @ 18:42:28
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Reta inte tornugglorna Bengt! Deras hämnd kan bli grym.... Väntläge en timme,landningsförbud etc etc!!! Mvh David

2009-12-12 @ 19:02:40
Postat av: Bengt

Hehe :) Det finns inget de kan göra mot mig som de inte redan gjort och än lever jag :D Förr i världen hade de vassare näbbar och klor så jag är härdad från unga år.

2009-12-12 @ 19:04:47
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0