Blandad Kompott

Småsaker inte värda egen uppmärksamhet igen :)

* Rekordgamla mamman dog 2 år efter att ha fött tvillingar. Så förvånad jag är. Inte. Jag ropar inte på något förbud men det vore inte fel med lite etiska riktlinjer för fertilitetsbranschen i vissa länder. Det är oerhört egocentriskt, oansvarigt och korkat att skaffa barn när man är över 60 bast. Eller över 50 för den delen. Massor med ökade risker för både barnet och mamman samt att mamman med stor sannolikhet antingen är död eller inkapabel att ta hand om sin avkomma före den nått myndig ålder. Det finns många anledningar till att kvinnokroppen stänger ner av sig själv vid en viss ålder.

* Juristen som företrädde asylsökande och samtidigt bedrev en blogg där han gav uttryck för en mängd starka negativa omdömen om andra raser, homosexuella m m. Vem sa att man måste vara intelligent eller omdömesgill bara för att man klarat en fin utbildning? Undras just hur många spånskallar vi har i maktens korridorer som bara inte avslöjats egentligen. Även om jag tycker att det är synnerligen ointelligenta åsikter han har så visst har han rätt att tycka så men när han sedan torgför de på en blogg dessutom, totalt omdömeslöst... jaja. He had it coming. Som verkets chefsjurist uttryckte det, "vi behöver inte köpa just hans tjänster, vi anlitar vem vi vill". :)

* Googles Chrome PC operativsysten, en Microsoft Windows-dödare..... öh...
...BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Stop it! Your're killing me..!

* Tror jag missat att länka till den här videon (vad är det för idioter som spärrar embedding???)  Jag trodde jag sett allt cirkus kan erbjuda men Bröderna Grinchenko:s uppvisning i den videon... jisses. Blows me away! (och inga lågpannade kommentarer om gay nu...). Uppdaterad, fel länk, fel video!

Imorgon börjar semestern och jag som hade tjusiga planer på att dra till Visby över helgen. Verkar som om vädret sätter P för det. Inte för att det inte går att flyga men vem vill vara på Gotland när det regnar liksom...?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Om man inte får skaffa barn när man är över 50, bör det väl även gälla män. Bara tio år kvar, Bengt. ;)

2009-07-20 @ 17:48:57
Postat av: Bengt

Vem stoppade en peng i dig då? ;)

2009-07-20 @ 20:21:09
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0