Google Wave

Efter att ha hört ett visst hype:ande om Google Wave så började jag kolla på den 1:20 långa demon som gavs vid Google I/O för ett par veckor sedan. Efter att ha sett 10min så kunde jag inte förmå mig att sluta kolla. Det här är imponerande och har verkligen potentialen att förändra alla sätt vi kommunicerar på över Internet idag. Det är SÅ överlägset! Och allt detta i en vanlig browser utan plug-ins!



Det enda man kan vara rädd för är folks (och företags) konservatism ("jag vill ha min mail som den alltid sett ut") och att det därför blir ett marginaliserat verktyg bara för de som ser hur överlägset det är. Upp till Google att få med sig industrin men det lär finnas fler än det pyttemjuka monopolistiska företaget som i vanlig ordning inte lär vara lättcharmade av andras överlägsna idéer...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0