Pad Thai

Pad Thai är en typisk wok som kan innehålla lite av varje. Ungefär som det här inlägget :) Blandat och gott. En del också av karaktären "note to self" :)

Idag är dag 11 av 14 hela dagar på plats i Thailand. Fredag morgon vid 8-hugget kommer jag att hoppa in i en taxi för färd till flygplatsen på Phuket igen :~(

Innan dess ska jag på heldagsutfärd med 2 dyk på Similan Islands på onsdag. Jag har också beställt nya glas till mina Ray Ban då ett av de nuvarande har chippat. 3000baht/750:- för slipade gröna antireflexglas, inte illa.


En utsikt att längta tillbaks till.
  • Sola är inte din grej B ;) Ta det mycket lugnare än du tror, max 1h/dag och mer än faktor 6 på kroppen. Crispy bacon blire annars ;)
  • Skippa att packa svenska sommarkläder, de ser lika töntiga ut här nere som kläderna härifrån gör hemma :) Köp på plats, billigt billigt.
  • Internet kostar 1baht/min. Thaimat typiskt 70-100baht/portion. Bensin till moppen 30baht/flaska (2 flaskor går lätt i). Hyra moppe 200-250baht/dygn. Similan-tur, 4 900baht. Massage 200-250 på Kata, 250-350 i Khao Lak. Phuket FantaSea 2800baht. Phi Phi 1500baht. Taxi från Kata till Khao Lak 2500baht.
  • Hotell: Kata Sea Breeze, bokat hemifrån 953:- för 2 nätter. Sumitra Thai House 1200baht/natt. Countryside Resort i Khao Lak 2000baht. Khaolak Andaman Beach Resort 1700 utan frukost.
  • Skype aeger :) Funkar kanon med Skype och Skype out. Cool känsla att ringa vanliga telefoner i .se från rummet vid Andmanska havet för 16öre/minut :)
  • 3 veckor i Thai vore inte fel...!
  • Saker att längta tillbaka till: ananas-shake, prawns/tigerräkor, oljemassage, jing djock, beostarar, havsutsikt/bungalow på stranden, mopperally i vänstertrafik, vänliga människor.
  • Saker att inte längta tillbaka till: taxi! taxi?! Come look in my shop sir! Massage!? Massage? Yes boss! Och så horder av svenskar förstås. Sök små hotell på stranden. Servetter som förvinner till en liten massaboll bara man visar dom vatten på bild. Hårda sängar.
  • Ta inte med en massa saker du tror du kommer att göra på långsamma kvällar, de blir bara beresta och ger övervikt (såsom flygteorimateriel och dataprylar). :)
  • Längre norrut=bättre och bättre bad. Bitvis mycket stenigt vid Nang Thong.
  • Lösenordet för krypterade trådlösa nät är ofta ställets telefonnummer :)
  • Lämna in kläder för tvätt 60baht/kg och kommer snyggt ihopvikta för hemresan, lyx för en man som inte kan vika kläder nå bra :)
  • Semester är mest luftombyte och distans, inte bara sola och bada!
  • Glöm inte att "stimulera" kollegorna på jobbet lite :D
Fylls på lite varteftersom...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Johanna

mysigt du verkar ha det! =) Tack för tipsen i detta inlägget!

Jag har vart nere i thailand några gånger så det ska nog inte bli några problem, dock tänkte jag kolla om du visste om priserna hade stigit där borta? Inte valutan alltså uan bara allmänt med priser.



Jag längtar något sjukt mycket nu!

2009-03-10 @ 08:58:35
URL: http://beeergman.blogg.se/
Postat av: Bengt

Mja, valutan fuckar ju till det rätt ordentligt :( Priser, tja, jag var här senast för 3 år sedan och jag får en känsla av att priserna nog är ~10-20% högre nu men jag kan ha fel givetvis. Men jag tror att massage var rätt säkert 200baht då och moppen 150-200 nånting. Gut feeling bara... Kolla inlägget från flygningen ner också och låt dig inspireras ;)

2009-03-10 @ 09:08:02
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: patrik

har någon kontakt information till sumitra thaihouse mail eller telenr.

2010-08-25 @ 15:15:53
Postat av: Bengt

Patrik: you've got mail :)

2010-08-25 @ 15:45:13
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Patrik

kontakt angående sumitra thaihouse [email protected]

2010-08-25 @ 16:26:00
Postat av: Anonym

kontakt angående sumtra thaihouse email [email protected]

2010-08-25 @ 16:28:43

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0