Roadkill - Thai Edition

Höll på att ha en lite annorlunda trafikolycka häromdagen. Jag var på väg med motorcykeln från White Sand beach på Pakarang-halvön strax norr om Khao Lak när något avlångt plötsligt låg tvärs över vägen framför mig. Jag insåg att bromsa in och väja var bästa valet och när jag for förbi vände sig föremålet, en liten Kajman (sötvattenskrokodil) och la benen på ryggen ner i vattnet igen. Den var runt metern lång så det måste ha varit en unge. Hade just varit nåt att berätta för barnbarnen om :D

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

På tal om exotiska djur... Behöver jag nämna att jag håller alla tummar och tår för att det ramlar ner minst en gecko i sängen på dig när du sover.. heheheheee

2009-03-08 @ 19:44:19
Postat av: Bengt

hihi :) Tyvärr, jag har inga inomhus men de är i närheten för jag hör deras läte tydligt. En massageflicka påminde mig i förrgår om vad de kallas här - jing djock :)

2009-03-09 @ 04:31:04
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0