Små Glädjeämnen

Så jävla nöjd man kan bli över småsaker ibland :) När jag kom till stationen i morse så kom tåget tidigt, trodde jag. Det visade sig att det var tåget som trafikerade avgången innan min som kom 15min försenat. Det stod förstås horder med folk och väntade (motsv. 2 avgångar). Jag förbannade mig själv att jag inte kollat tavlan som jag brukar för att se om min avgång också var försenad 15 min eller ej.

Jag hamnade sist i kön att gå ombord och när alla andra knuffat sig på, det är förjävla trångt på de här tågen, så hörs: "ding-dong - pendeltåg mot Norrköping med avgångstid 07:50 kommer strax in på spår 3, observera spårändringen".

Yipppee-ki-yay mothafuckers!!!


Jag och typ 10 pers. till var de enda som klev på ett dubbeltågset! Så jäkla skönt att sitta där och vräka sig och flina åt de stackarna som mer eller mindre sitter i varandras knä på ett tåg som nu mer påminner om en gravid guppy på andra sidan perrongen :D Tur och skadeglädje, måste vara optimalt va?

Ett annat litet glädjeämne var förra veckan då jag hade bilen på verkstad för felsökning av datorn som startar om sig ibland. Det kostade.. 0:-! (don't ask!)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0