Vad i...?!!

Ibland när man lämnar kommentarer på blogg.se så måste man fylla i en CAPTCHA som de använder för att stoppa spam-robotar. Döm om min förvåning när dessa ord dök upp nyss...






För den oinvigde så är en Ilyushin Il-18 en sånhär..


Gapflabb blev det här i.a.f. :) Hade nog inte väntat mig något så specifikt och dessutom flygrelaterat som ord i en CAPTCHA och på min "flog" dessutom.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: M

Notera böjningen på ord 2, det är vad man gjorde efter att ha flugit med ord 1... :-S

2009-03-27 @ 11:32:49
URL: http://lidosta.blogg.se/
Postat av: Bengt

M: exakt! :D

2009-03-27 @ 11:38:49
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Hej Bengt! Jag blev något förvånad i onsdags efm när en Cessna Skymaster flög över Björs på inflygning till Saab. Ca en timme senare flög den tillbaks mot Visbyhållet på låg höjd! Är väl inte så ofta en sådan maskin besöker Saab eller?? Mvh David

2009-03-27 @ 19:02:05
Postat av: Bengt

Det finns några flyande 337 i Sverige så det händer säkert nångång ibland men vanligt skulle jag inte våga mig på att kalla det, nej. Synd jag missade! Är det charter på G idag igen?

2009-03-28 @ 13:18:25
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Ja, den landar vid 15-snåret. Hoppas verkligen att den gör en sväng utåt mina trakter.... Ha det! Mvh David

2009-03-28 @ 14:09:18
Postat av: Marcus

Och för att balansera det lite kan jag ta den IT-tekniska biten i varför det dök upp en Ilyushin i CAPTCHAn. En viss typ av CAPTCHA försöker göra lite nytta samtidigt som den verifierar att det är en människa vid tangentbordet, så den använder ord som scannats in från böcker men som programvaran inte lyckas tolka. Så snart som ett antal personer skrivit in samma sak på bilden i fråga vet programmet om vad tecknen skall vara för ord, och den elektroniska upplagan av boken blir mer komplett och rättstavad. Elegant!

2009-03-28 @ 17:32:18
URL: http://uppiluften.blogspot.com/
Postat av: David

Fiasko som vanligt med Air Europa! Nu riktar jag in mig på Riga som sparkar igång om någon månad. Mvh David

2009-03-28 @ 19:39:32
Postat av: Bengt

Marcus: intressant, visste jag inte :)



David: du får göra som jag, lyssna på radio och fara ut till aktuell banända och ställa dig ;)

2009-03-29 @ 16:19:41
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0