AirBaltic@ESSL

Trogne läsaren David påpekade ju för mig att jag missade AirBaltic:s premiär på ESSL/Saab Linköping igår, idag tog jag revansch :D Jag sitter jour på flygklubben idag och jag satt fortfarande hemma och "morgonsurfade" när jag fick syn på en Boeing 737 utanför fönstret på final till bana 11...
Kollade snabbt upp att den skulle gå igen en halvtimme senare, 07:40 så jag tog en raggardusch, samlade ihop prylarna och illrade iväg.

For your viewing pleasure, YL-BBF a.k.a AirBaltic 1256. En Boeing 737-500 med serienummer 24878/1939.

Fick info om att den kom med 88 pax och gick med 101 av 120 möjliga, det börjar bra!


För den som undrar hur MM ser ut på ESSL... :) Stod intill den och plåtade.

Titta gärna på AirBaltic's hemsida, de har ett mycket större linjenät än man vill tro (c:a 50 dest.) och de är ju inte direkt dyra!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Respekt Bengt! Jäkligt snygga bilder! Jag såg oxå kärran när den steg över Björs 07.52 i den stilla morgonluften. Var ju lite bitter igårkväll när den flög några km norr om Björs. Antagligen för att piloterna inte ville landa rakt in i motljuset + att dom ska landa mot vinden oxå. Mvh David

2009-05-01 @ 11:02:15
Postat av: Bengt

Tackar :) Ja, de var lite sena iväg.

2009-05-01 @ 11:28:31
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Jocke

Snygga bilder, jag hoppas vi kommer flyga över med någon av -300 som är monterade med winglets.

2009-05-01 @ 17:37:27
URL: http://mikaoj.blogg.se/
Postat av: Bengt

Jocke: tackar :) Jaha, ni har -300SP också alltså, ja det vore kul att se.

2009-05-01 @ 17:56:14
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Hej Bengt! Jo, det är så här att jag har lite kontakt med Jonas Hurtig som är marknadschef på Linköpings Flygplats. Nu vill han använda dina foton på Baltic i markandföringen av LPI och för lokal media också. Med hänvisning till att det är du som har plåtat förstås! Du kanske har en email-adress som du kan skicka till mig? Då kan ni två göra upp om detaljer lite mer privat. Mvh David

2009-05-02 @ 11:07:08
Postat av: Bengt

:)



Mail skickat till dig via gaykraft.

2009-05-02 @ 11:37:17
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0