Älskar, Älskar Inte

För typ 1,5 år sedan så tankade jag upp den här videon till Youtube. Den är ett (det enda egentligen) flygklipp från filmen Älskar, Älskar Inte som kom 1995. Klippet är nog bland de senaste och förmodligen sista gångerna där vårt stackars utarmade flygvapen medverkar i en spelfilm. Det är inte heller så långt före det att Viggen-systemet började fasas ut. Man har också tagit hjälp av en mycket rutinerad amerikansk flygfilmare, Clay Lacy, som varit insyltad i en del andra små lågbudgetproduktioner som Top Gun och The Right Stuff ;)



Klippet har sedan dess haft över 15 000 visningar, alltid kul även om det ju inte är något jag direkt skapat själv. Trots det var det lite extra skoj häromdagen när jag träffade en f.d elev på BFSAA. Jag skulle visa honom ett annat klipp jag laddat upp när han fick syn på att jag även var snubben bakom detta.

- "Fan, ere du som har laddat upp det där?! Vi satt på våra rum på skolan och kollade och jag har säkert sett det där klippet tusen gånger, det är ju så jävla bra"

Och visst är det bra, det är "rörd till tårar"-bra för en flygdåre och mestadels trovärdigt och korrekt gjort även om det som alltid finns en del fånigheter och småmissar. Mina tankar far till när jag och polarna kollade på Star Wars IV säkert 150 gånger hemma hos mig, känslan av besatthet över något som man tycker är så häftigt att man inte kan få nog av det. Kul att kunna ha förmedlat något som betyder något liknade för andra!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Anonym

FV medverkade också i "reklamfilmen" Hotet nio år senare.

2009-05-20 @ 14:41:00
Postat av: Bengt

Jag vet, det var därför jag formulerade mig som jag gjorde :) Sen var det ju rätt begränsat...

2009-05-20 @ 14:52:27
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: F

Fööör böveln!

http://lae.blogg.se/2009/april/alskar-alskar-inte.html



:P

2009-05-20 @ 14:53:56
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Bengt

F: pwnage ;)

2009-05-20 @ 15:07:09
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0