Kamerashopping

Som jag nämnde i inlägget om airBaltic igår så shoppade jag loss rejält igår. Jag har länge tänkt på en bättre mobil med kamera eller en kompakt som är så liten så man kan ha den med sig hela tiden, men som både kan filma och rocka röven av mobilens kamera. Jag tar trots allt en massa bilder med mobilen på saker som jag råkat snubbla på men inte haft stora kameran med.

Efter att ha sett bilderna från en kollega Ixus 85 så köpte jag en Canon Digital Ixus 100 IS. Jag har bara tagit lite provskott inomhus med den och jag är inte helt jätteimpad men jag får också lugna mig lite, det är trots allt ingen DSLR och den slår mobilkameran med hästlängder! Time will tell vad jag tycker om den.


Kameran är mindre än på bilden :)

Den är på 12.1Mpix, zoomar 3x optiskt och kan filma i HD! Bilder kommer vad det lider. Jo, jag köpte faktiskt en röd ;) Kanske funkar det som hundtricket? :D Bilden på den här i bloggen är nästan 2:1 i storlek :)

Andra inköpet är ett Nikon Nikkor AF-S DX VR 18-200/3,5-5,6G IF-ED som ni redan sett bilder från. Än så länge är jag mycket nöjd! Köpte förstås ett skylight-filter till det och 4GB minne och en bältesväska till Canon:en.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Cisco

Näääru husse!! Pudlar är att föredra :P

2009-05-21 @ 23:01:39
Postat av: Bengt

Cisco: för hundtricket? :)

2009-05-21 @ 23:08:11
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0