Plastic Fantastic

Alltså, varför tror alla företag att man vill ha deras plastkort? En del är ju användbara såklart men tror de på allvar att jag tänker släpa runt på mitt Sängjätten-kort ifall jag plötsligt skulle bli sugen på att köpa en ny säng? Eller ens komma ihåg att jag har ett? Kanske köper andra människor sängar en gång i halvåret? Är det kanske  jag, hemska tanke, som är "efter"?



När jag nu fick ett Stadium-kort häromdagen (ingen blankett att fylla i, fantastiskt) och ett Expert-kort med kredit som jag inte beställt så aktualiserades det jag tänkt många gånger, hur många kort har jag egentligen (~35)? Och varför?

Eller ännu mer skrämmande, hur många kort hade jag haft om jag gått på allt som någon någonsin försökt att sälja på mig ett "gratis" medlemskap i?

Det enda som är säkert: plastkortsbranschen skulle man ha gett sig in i för 50 år sen eller så, då hade man inte behövt leva på kredit idag :D

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Jag kan ta hand om det två längst till höger i övre raden ;)

2009-10-31 @ 18:12:54
Postat av: Bengt

I'm sure you can :)

2009-10-31 @ 23:47:06
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0