CPL Pass 7, 8 & 9

Har inte hunnit blogga dessa och dessvärre så har minnet börjat blurras ihop av vad varje pass innehållit. I huvudsak har det iaf handlat om olika varianter på landningsövningar, bedömningar, kortfält, utelandningar, olika mycket klaff, korta varv och så väntar vi på lite sidvind också. Flera dagar den här veckan har blivit inställda p.g.a väder men imorgon bitti ska det kunna bli ett pass iaf. Förmodligen blir det sista passet enmotor och sedan går vi över på SE-EKW och börjar flytta över de funna talangerna till den maskinen istället plus lite allmän avrostning på maskinen/klassen såklart, ska bli tokkul! Totaltid ligger runt 10h nu så jag ligger enligt plan. Minimum är ju 15h och det kommer nog bli ett par över det men vad gör väl det. Nästan förväntat.

Jag har äntligen lite pli på alla moment och checklistor så det börjar flyta mer naturligt men ändå så kan det bli lite stökigt emellanåt, i synnerhet mot slutet av passet när man börjar bli lite uttröttad.

Morgondagen kommer att bli fylld av aktivitet, flygning kanske gånger två t.o.m, hoppas på en våffla på Åbacka med M en solig varm vårförmiddag/lunch och så kanske middag med kompisen R

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0