And-nöd

När jag kom hem igår kväll så stod det ett par grannar och glodde runt en parkerad bil, jag tänkte inte så mycket på det men när jag klev ur och höll på att samla allt jag skulle ha med mig in så hörde jag fragment av deras samtal "...nu är han under bilen...", jag tänkte att de nog bekymrade sig om Nisse, grannens feta alfakatt som brukar ha parkeringen som sin "hood" så jag frågade om det var det - nej det är en and här! blev svaret.



En utmattad och tagen gräsandshane visade det sig. Vi spenderade några minuter med borste och kartong för att få ut och tag i honom och sedan fick han följa med in i värmen. Grannen matade den med bitar av ost som han glupade i sig. Jag gick hem för att äta lite själv men återvände efter det. Då hade de flyttat över den till en större kartong och pratat med viltjouren i Stockholm för att få lite goda råd. Den föreföll inte direkt skadad vad vi kunde avgöra men den orkade i alla fall inte flyga. Fräsa däremot kunde han när vi närmade oss kartongen :)

Vet ännu inte hur det hela har avlöpt då grannen skulle släppa ut honom vid Stångån på väg till jobbet på morgonen idag. Lite skojsigt är det i alla fall med lite såna här oväntade saker man trillar på rätt vad det är.

Har en hög med bilder, upplevelser och idéer som ska bli blogginlägg snart nu när jag dessutom har lite mer tid :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0