En Sån PER(s)

Skolprov: 85%
CAA-prov:83%

Vilken pers! Fy fan säger jag bara. Blixtrande huvudvärk slog till när jag skrev skolprovet igår som inte var så väldigt svårt egentligen. CAA-provet skiljde sig inte obetydligt från Bristol och det ökade ju stressen/nervositeten högst markant. De hade dessutom sprängt in en M&B-fråga mitt upp i alltihop(!?). När jag tryckte på Finish så var jag nästan inställd på att se ett "Failed" men det stod "Passed"... jag var helt färdig att dö. Kramade om flyglärare J och skrek sen rätt ut, jag är helt speedad nu men fortfarande inte på ett positivt sätt. Försöker bli av med adrenalinutmattningen på något sätt... Flygchefen hade dagen till ära köpt semlor så jag fick fira med en sån - premiär: begången

Igår gjorde jag dessutom det nya språkprovet som vi ska genomlida. Svenska behöver infödingar med någorlunda begriplig dialekt inte göra (nej, östgötska är inte obegriplig) så det var engelska som gällde för mig. Jag hade nog bespetsat mig på en 6:a (max) eftersom jag vet att jag är bra på engelska och har ett stort ordförråd. Men jag missade när jag skulle återberätta vad en röst just sagt och denna röst pratade en engelsk dialekt som gjorde att jag bara kunde urskilja ett fåtal ord :( Vad nu elaka dialekter har att göra med att förstå engelska? Men en 5:a får duga, slipper iaf göra om det på 6 år :)

Men, ingen rast och ingen ro. Jag ligger lite efter mot min tidplan så det är dags att börja läsa nästa ämne. Har våndats lite över vad jag ska ta av GNAV och FPM men det lutar åt FPM nu. Dels för att det i vissa delar påminner om PER och för att det inte är så mycket teori men i gengäld en jävla massa fipplande med kartor och tabeller... Jag hoppas trots allt att det ska ta mindre tid än vad jag tror GNAV gör, och vad PER gjorde. Saligen ska ju nu anstränga mig för att snarast glömma allt om V2min, landing climbgradients för 4-motorkärror och annat bajs! :)

V2min

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Någon matte i GNAV eller FPM?

2010-01-12 @ 22:45:25
Postat av: Bengt

Oh yes...



FPM: vad jag minns mest vanliga formler och kanske någon ekvation.



GNAV: mer trigonometri än man orkar tänka på...

2010-01-13 @ 07:33:25
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: J.B.

Grattis!



Så frågorna hos CAA skiljde sig mycket från Bristol? Använde du både version 2 och 3 hos Bristol?



2010-01-13 @ 21:04:34
URL: http://www.helikopterpiloten.se
Postat av: Bengt

J.B: Inte mycket men det är bara 35 frågor och säg att 5-6 av dom hade jag inte sett eller så skiljde de sig i svaren mot Bristol. Tillräckligt för att spooka en när man sitter där :) v3-databasen hade bara 15 frågor eller nåt för PER och samtliga är räkneuppgifter.

2010-01-13 @ 22:00:57
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0